پتانسیل فراوری فرآورده های سلولزی در استان خوزستان

به گزارش مرجع مقالات، عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان گفت: استان خوزستان می تواند در آینده، به قطب منابع اولیه فراوری فرآورده های سلولزی در خاورمیانه تبدیل گردد.

پتانسیل فراوری فرآورده های سلولزی در استان خوزستان

پژمان رضایتی چرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان، در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: در آینده ای نزدیک تنها منبع مواد لیگنوسلولزی بکر برای فراوری محصولات سلولزی، استان خوزستان خواهد بود. این منبع، به واسطه وجود موادی چون تفاله نیشکر یا باگاس، پسماند کشاورزی مثل کاه گندم، برنج و نیزار ها است. وجود این منابع، فرصت ویژه ای را در اختیار سرمایه گذاران در حوزه صنایع چوب و فرآورده های سلولزی قرار می دهد که در دیگر نقاط کشور فراهم نیست.

او با اشاره به ظرفیت استان خوزستان در فراوری فرآورده های سلولزی، بیان نمود: حمایت از نهضت جنگل کاری که در سال های اخیر در استان خوزستان فعال شده است، می تواند این استان را به قطب منابع اولیه فراوری فرآورده های سلولزی، نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه تبدیل کند. تحقق این موضوع موجب تاسیس کارخانه های فراوریی مرتبط خواهد شد.

رضایتی چرانی با اشاره به مسائل راه اندازی واحد های فراوریی در این حوزه گفت: سرمایه گذاران زیادی در حال مذاکره برای راه اندازی واحد های فراوریی فراورده های سلولزی در خوزستان بوده اند که متاسفانه اجرای تحریم ها و شیوع ویروس کرونا باعث کُند شدن این فرایند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان بیان نمود: امیدواریم در آینده ای نزدیک مجدد این استان به کانون توجه سرمایه گذاران برای راه اندازی واحد های فراوریی محصولات فراورده های سلولزی قرارگیرد؛ تا فرآورده هایی از جمله کاغذ، مقوا، تخته خرده چوب (نئوپان)، ظروف یک بار مصرف کاغذی و تیشو به صورت گسترده تر فراوری گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1587

به "پتانسیل فراوری فرآورده های سلولزی در استان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتانسیل فراوری فرآورده های سلولزی در استان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید