پرداخت سود سهام عدالت 200 هزار تومانی

به گزارش مرجع مقالات، رییس سازمان بورس با اعلام پرداخت سود سهام عدالت 200 هزارتومانی مربوط به سال 98، گفت: سود سهام عدالت سال آینده بسیار بیشتر از امسال خواهد بود.

پرداخت سود سهام عدالت 200 هزار تومانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، محمدعلی دهقان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت سود 200 هزار تومانی برای سهام عدالت افزود: این سود متعلق به سال 98 است و سود سال 99 که سال آینده پرداخت می شود بسیار بیشتر خواهد بود.

وی افزود: عملکرد شرکت های بورسی، نشان می دهد سود آن ها در 9 ماهه امسال سه برابر کل سال گذشته بوده است. دهقان با اشاره به ارزندگی قیمت بیشتر سهام در بازار سرمایه گفت: به تدریج فضای مالی کشور نیز روشن تر می شود و امیدواریم بازار به این عوامل، واکنش مثبت نشان دهد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: در جهت افزایش قدرت نقد شوندگی اقداماتی مانند انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، انتشار اوراق خزانه، بازنگری در دستورالعمل بازار گردانی و تغییر حد نصاب صندوق های در آمد ثابت در دستور کار واقع شده است. وی همچنین درباره اعطای تسهیلات با وثیقه سهام گفت: زیر ساخت لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای این کار فراهم شده و بانک هایی که آمادگی داشته باشند می توانند اقدام کنند.

وی گفت: امروز بازار سرمایه با رشدی که داشته است در تامین مالی بنگاه های مالی با نظام بانکی برابری می کند. دهقان افزود: اگر می خواهیم سرمایه گذاری در کشور شکل بگیرد و از رشد منفی سرمایه گذاری رها شویم، باید افق بلند مدت برای سرمایه گذار مشخص شود. اگر هر روز تصمیم جدید گرفته شود و مقررات را عوض کنیم فضا برای سرمایه گذاری مناسب نخواهد بود و سرمایه گذار نمی تواند برنامه ریزی کند.

دهقان دهنوی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری ضربه زیادی به شرکت های بورسی و غیر بورسی زده است گفت: باید با این فضا مقابله کنیم. دهقان افزود: ابزارهای خوبی مانند اوراق بدهی برای تامین سرمایه در گردش بنگاه های مالی از بازار سرمایه ایجاد شده و این ابزارها توسعه خواهد یافت. وی گفت: سعی می کنیم با توسعه نهادهای مالی مانند شرکت های تامین سرمایه و مشاوران سرمایه گذاری میزان تامین مالی از بازار سرمایه را در اقتصاد افزایش دهیم.

رییس سازمان بورس افزود: همچنین با کوتاه کردن فرایندها و ارائه ضمانت نامه های بانکی از طریق رتبه بندی شرکت ها می توان به این تامین مالی کمک کرد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1504

به "پرداخت سود سهام عدالت 200 هزار تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سود سهام عدالت 200 هزار تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید