چطور یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟

به گزارش مرجع مقالات، با وجود این که بیو اینستاگرام قسمت کوچکی از صفحه اینستاگرام را در بر می گیرد، اما ارائه یک بیوگرافی بی نظیر و حرفه ای می تواند چالش برانگیز باشد. بیوگرافی زمینه را برای حضور برند شما در این سیستم عامل فراهم می کند. با توجه به این که شما در بیو فقط 150 حرف برای جمع بندی آنچه که تجارت شما نشان می دهد، دارید، بنابراین کاملا منطقی است که به چگونگی نوشتن آن فکر کنید. برای سهولت در تهیه پیش نویس، ما مولفه هایی را که به نوشتن بیو اینستاگرام حرفه ای نیاز دارید، گردآوری و بررسی کرده ایم. در این مطلب، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهیم داد.

چطور یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟

چرا بیو اینستاگرام حرفه ای اهمیت دارد؟

بیو اینستاگرام نقشی اساسی در پررنگ شدن حضور برند شما در میان مخاطبان دارد. بیوگرافی اینستاگرام به کاربران نشان می دهد که شما که هستید و چه چیزی می فروشید یا ارائه می دهید. به همین دلیل باید بر ایجاد یک بیوگرافی حرفه ای متمرکز شوید تا شخصیت برند شما را به طور موثر نشان دهد.

چطور یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟

نوشتن بیوگرافی اینستاگرام برای کسب وکارها یکی از مهمترین قسمت های ساختن صفحه کاری در اینستاگرام است. چند نمونه از مولفه های اصلی نوشتن بیو اینستاگرام حرفه ای عبارت است از:

1- نام و نام کاربری

نام کاربری هویت اینستاگرام شما است که به نام بخشی از آدرس صفحه پروفایل اینستاگرام (instagram.com/myusername) در نظر گرفته شده و قسمت برجسته ای در بالای صفحه قرار می گیرد. بسته به منابع داده، مانند تحقیق در مورد مخاطب و کلمات کلیدی، ممکن است اختصارات (مخفف) یا نام هایی که معمولا برای نام تجاری شما استفاده می شود را انتخاب کنید.

2- عکس پروفایل

عکس پروفایل باید با هویت بصری برند شما مرتبط باشد. شما می توانید از تصویر نشان تجاری، لوگوی برند یا حتی عکس محصول استفاده کنید. هر عکسی که برای تصویر پروفایل خود انتخاب می کنید، باید عالی به نظر برسد و مربوط به کسب وکار شما باشد. برای ایجاد هویت تجاری قابل شناسایی و معتبر، حتما تصاویری را انتخاب کنید که از لحاظ بصری در تمام پروفایل شما منسجم باشد.

3- بخش بیوگرافی اینستاگرام

این بخشی زیر نام شما واقع شده است که در آن می توانید خود یا برندتان را معرفی کنید. در این قسمت 150 کاراکتر فرصت دارید که از طریق آن به مخاطبان بگویید پروفایل اینستاگرام شما درباره چیست، نام تجاری شما چه چیزی ارائه می دهد و چرا آن ها باید شما را دنبال کنند.

4- وب سایت

این تنها بخشی از اینستاگرام است که به شما این امکان را می دهد که یک لینک قابل کلیک اضافه کنید؛ بنابراین باید مطمئن شوید که از این فضا به بهترین شکل استفاده می کنید. یکی از بهترین روش ها برای افزایش راه های ارتباطی خود با مخاطبان در این بخش، جایگزین کردن چند لینک در یک لینک است. از آن جا که امکان گنجاندن تمام راه های ارتباطی در بیو اینستاگرام وجود ندارد، شما می توانید با استفاده از سرویس هایی نظیر یک لینک، چند لینک را در یک لینک قرار داده و همه راه های ارتباطی خود اعم از شماره تماس، ایمیل، واتس آپ و… را در یک لینک قرار دهید. با توجه به اینکه امروزه کاربران اینستاگرام زمان زیادی برای پیدا کردن تمام راه های ارتباطی صرف نمی کنند، به کمک این روش می توانند تنها با یک کلیک، به تمام راه های ارتباطی با شما به راحتی دسترسی پیدا کنند. لبا این روش، حتی قادر خواهید بود لینک های مختلف سایت یا لینک مربوط به پست آخر خود را هم در اختیار کاربر قرار دهید.

5- دسته بندی

اینستاگرام همچنین به شما این امکان را می دهد که معین کنید نام تجاری شما در کدام دسته قرار می گیرد. این نام دقیقا با نام تجاری شما نشان داده می شود.

نکاتی برای نوشتن بهترین بیو اینستاگرام برای کسب وکارها

اکنون که دانستید چه مواردی در بیو اینستاگرام حرفه ای وارد می شود، بهتر است نگاهی به نکاتی در مورد نحوه نوشتن بهترین بیو اینستاگرام برای مشاغل بیندازیم:

1- هدفتان را بدانید

از آنجا که شما باید در حد 150 حرف بنویسید، بسیار مهم است که هنگام نوشتن بیو برای مشاغل، جهت گیری معینی داشته باشید. برخی از مشاغل هم از این بخش برای بیان ماموریت برند خود استفاده می کنند. بیوگرافی شرکت به مخاطبان می گوید که این کسب وکار چه چیزی می فروشد و ارزش های تجاری آن چیست.

2- بگذارید برند شما بدرخشد

برای بیان شخصیت برند خود از بیو کسب وکار اینستاگرام نهایت استفاده را بکنید. این به طور کلی شامل زبان و لحنی است که شما از آن استفاده می کنید. برخی از کسب وکارها از لحن محبت آمیز و صمیمی و برخی دیگر از اموجی های مربوطه استفاده می کنند.

3- از هشتگ های مرتبط و لینک های پروفایل استفاده کنید

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که هشتگ های قابل کلیک و لینک های پروفایل را در بیو اینستاگرام خود اضافه کنید. گزینه افزودن لینک های پروفایل به ویژه برای مشاغلی که چندین حساب را مدیریت می کنند بسیار مناسب است. افزودن هشتگ ها به بیوگرافی هم این امکان را به شما می دهد که مخاطبان خود را به سمت محتوای خیره کننده و دارای برچسب تولید شده از طریق کاربر هدایت کنید.

4- اطمینان حاصل کنید که خواندن آن آسان است

همانطور که قبلا ذکر شد، بیو اینستاگرام حرفه ای باید بتواند کاری را که کسب وکار شما انجام یا ارائه می دهد، منتقل کند. بنابراین بسیار مهم است که افراد بتوانند بدون دردسر زیاد به راحتی اطلاعات را بخوانند و پردازش کنند.

5- از کال تو اکشن (CTA) مجذوب کننده استفاده کنید

با قرار دادن CTA در بیو اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید که افراد هنگام بازدید از پروفایل شما دقیقا می دانند چه کاری باید انجام دهند. بسته به هدف حساب کاربری اینستاگرام خود می توانید از آن ها دعوت کنید تا از وب سایت شما بازدید کنند، آخرین پست وبلاگ را بررسی کنند یا حتی عکس های خود را با استفاده از هشتگ به اشتراک بگذارند.

بیو اینستاگرام حرفه ای می تواند در افزایش حضور اجتماعی شما تفاوت ایجاد کند. این مکان عالی برای نمایش هویت نام تجاری شما و همچنین روشی برای کسب درآمد از اینستاگرام خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1692

به "چطور یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید