چگونه از شر بوی بد پیاز از دهان خلاص شویم

به گزارش مرجع مقالات، پیاز ماده اولیه ضروری بسیاری از دستور پخت غذاها است. با این حال، می تواند موجب بوی بسیار بدی در دهان گردد. در این مقاله می توانید پیاز خود را بخورید بدون آنکه نگران بوی بد آن در دهان شوید.

چگونه از شر بوی بد پیاز از دهان خلاص شویم

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

پیاز ماده اولیه ضروری بسیاری از دستور پخت غذاها است. با این حال، می تواند موجب بوی بسیار بدی در دهان گردد. در این مقاله می توانید پیاز خود را بخورید بدون آنکه نگران بوی بد آن در دهان شوید.

تصور کنید قصد دارید با دوست خود به بیرون بروید. با او به سینما رفته و در رستوران مورد علاقه خود با یکدیگر شام می خورید. اما هر زمان که می خواهید از نزدیک با او صحبت کنید، روی خود را به طرف دیگری می نماید. به این علت که بوی بد پیاز از دهان شما به مشامش خورده و با سرعت با شما دست داده و خداحافظی می نماید. تمام اینها بخاطر آن پیاز و سیرهایی است که در شام خود خورده اید. چنین صحنه هایی تمام مدت رخ می دهد. اما چند راهکار ساده برای این مشکل وجود دارد.

راهکار امتحان شده و مطمئن جهت خلاص شدن از شر بوی بد پیاز از دهان

نعنا یا جعفری

یکی از محبوب ترین راه های رها شدن از بوی پیاز از دهان، گیاهی ادویه ای بنام نعنا است. شما می توانید چیزهای جویدنی نعنایی را از جمله، آدامس نعنایی، و یا حتی چای با طعم نعنا را امتحان کنید. به طور متناوب، چند برگ نعناع و یا جعفری را بین انگشت شست و سبابه له کنید. اکنون برگهای له شده را در دهان گذاشته و آنها را تا زمانی که تمام آب شان به درون دهانتان در آید، بجوید. اجازه دهید آب آنها پیش از فرو دادن شان با برگهای جویده در دهان کمی بماند. احساس خنکی در دهان و گلوی خود احساس خواهید کرد و بوی بد از بین خواهد رفت.

شکر

شکر جاذب طبیعی بوی بد دهان شما است. اگر از آن اطلاع نداشتید، در این صورت یک قاشق چای خوری سر پر شکر را در دهان ریخته و اجازه دهید در دهانتان بماند. ممکن است وسوسه شوید آن را قورت دهید، اما این کار را نکنید. دانه های ریز شکر را تا زمانی که به طور طبیعی آب شوند، در دهان نگه دارید. می دانم که این کار ممکن است موجب گردد دهانتان خیلی شیرین گردد، اما این شیرینی بسیار بهتر از بوی بد پیاز است.

میوه

یکی از روش های رایج خلاص شدن از بوی پیاز از دهان، نوشیدن آب میوه های تازه در طعم های قوی مانند آناناس، سیب، پرتقال، لیمو و غیره است. به طور متناوب، یک قاچ از این میوه ها را جویده و خواهید دید که بوی پیاز از دهانتان همانطور که آمده، خواهد رفت.

سس خردل

سس خردل به آسانی در خانه ها و رستوران ها قابل دسترس می باشد. تمام چیزی که احتیاج دارید، دو قاشق چای خوری سس خردل است. اکنون یکی از قاشق های چای خوری از سس را خورده و اجازه دهید در دهانتان به مدت چند دقیقه بماند. آن را قورت داده و دومین قاشق را بخورید. این مرتبه، می توانید آن را به طور مستقیم قورت دهید. خردل به اسم برترین راه جهت خلاص شدن از شر بوی پیاز از دهان و بعلاوه نای به شمار میرود.

ادویه جات

ادویه جاتی مانند دانه رازیانه، هل، میخک، جوز هندی و دارچین بعضی از راه حل های گیاهی همیشگی مورد علاقه برای خلاص شدن از شر بوی پیاز از دهان می باشند. تمام کاری که ضروری است انجام دهید، برداشتن اندازهی از این ادویه جات و یا همه آنها به اندازه کم با خود به هنگام بیرون رفتن و سرگرمی است. می توانید یا آنها را به شکل درسته بخورید و یا پودر شده آنها را مصرف نمایید.

سبزیجات

سبزیجات تازه ای مانند هویج، قارچ و سیب زمینی آب پز، از توان طبیعی جهت جذب و تحلیل بردن بوی بد از دهان تان برخوردارند. به هنگام خوردن گوشت با طعم پیاز و سیر، در پی آن اندازهی هویج و یا پوره سیب زمینی را میل کنید. این روش بسیار مؤثر است، به گونه ای که عاملی جهت داشتن احساسی خوب در شما هم خواهد بود.

خمیر دندان و دهان شویه

از خمیر دندان های با طعم قوی استفاده نموده و دندان های خود را مسواک بزنید. از یک دهان شویه طعم دار استفاده نموده و آن را حداقل به مدت 5 دقیقه غرغره نموده و از بوی پیاز در دهان خلاص شوید. این کار نه تنها موجب طراوت بخشیدن به دهان شما می گردد، بلکه یک الزام جهت رعایت بهداشت دهان و دندان پس از صرف شام هم به شمار میرود.

نوشیدنی ها و محصولات لبنی

نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای با طعم میوه جهت خلاص شدن از شر بوی پیاز از دهان بسیار مفید می باشند. با این حال، در مصرف قهوه زیاده روی نکنید به این علت که بوی پیاز را از دهان شما برده و بجای آن بویی مانند یک شیشه قهوه را به دهان شما می بخشد. بعضی از محصولات لبنی مانند ماست و بستنی ساده یا طعم دار به اسم دسر بعد از شام بسیار عالی بوده و به خلاص شدن از شر بوی بد از دهانتان یاری می نمایند.

شکلات تیره

گفته می گردد که مصرف چند تکه شکلات تلخ یا تیره می تواند زمانی که پس از صرف شام در کوشش جهت خلاص شدن از شر بوی پیاز از دهان هستید، شگفتی کند. ممکن است نوع شیرین آن را برگزینید، اما خوردن نوع تیره آن بسیار سالم تر و مؤثرتر می باشد.

من مطمئن هستم که این رو ش ها را بسیار آسان خواهید دید، به این علت که بیشتر این محصولات به آسانی در خانه و یا سوپر مارکت های اطراف منزلتان در دسترس می باشند. پیش از انتها دادن به مطلب، اجازه دهید پیشنهاد کنم، دستان خود را با صابون های معطر شسته و کمی عطر در تمام قسمتهای لباس خود بپاشید. این کار شما را از بوی پیاز و سیر رها خواهد ساخت. و اکنون اطمینان می دهم که اوقات خوبی را با دوستان خود سپری خواهید کرد!

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1812

به "چگونه از شر بوی بد پیاز از دهان خلاص شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شر بوی بد پیاز از دهان خلاص شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید