چین و چروک گردن

به گزارش مرجع مقالات، شما با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی خاص و ورزش های گردن می توانید به از بین بردن چین و چروک های گردن یاری کنید. چین و چروک های اولیه ای که در گردن مشاهده می کنید عمدتاً خطوط افقی هستند. آن ها به طور

چین و چروک گردن

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

شما با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی خاص و ورزش های گردن می توانید به از بین بردن چین و چروک های گردن یاری کنید. چین و چروک های اولیه ای که در گردن مشاهده می کنید عمدتاً خطوط افقی هستند. آن ها به طور طبیعی به خاطر پیری اتفاق می افتند. با انعطاف گردن این خطوط افقی بیشتر معلوم می شوند و به چشم می خورند. شما ممکن است خطوط عمودی هم روی گردن خود مشاهده کنید. آن ها هم چروک شدن و افتادگی پوست را نشان می دهند. دلیل ظاهر شدن آن ها پیری نیست بلکه قرارگیری در معرض نور خورشید و الگو های خواب است. دلیل هرچه که باشد، چین و چروک گردن ظاهر جسمی شما را از بین خواهد برد. لازم نیست که بگوییم مطمئناً دوست دارید از دست آن ها خلاص شوید هر چند حتی به صورت موقتی نه دائمی. روش های مختلفی در حوزه آرایشی پیشرفته اند که می توان از آن ها برای از بین بردن چین و چروک گردن استفاده کرد. استفاده از این روش ها و ورزش کردن در پی می تواند مانع تشکیل چین و چروک های گردن گردد یا حداقل چین و چروک ها را کاهش دهد.

درمان چین و چروک های گردن

اگر از چین و چروک های سطحی یا خطوط ریز در گردن خود رنج می برید، می توانید از یاری روش های غیر جراحی بهره ببرید. آن ها شامل بوتاکس، مواد تزریقی، لیزر، پییلینگ و درم ابریژن هستند. بوتاکس دارویی است که به عضلات موجود در محل هدف تزریق می گردد. از بوتاکس برای بهبود ظاهر خطوط ریز میانه تا شدید پوست استفاده می گردد. از مواد تزریقی برای پر کردن چین و چروک استفاده می گردد. این کار حجم صورت را افزایش می دهد و از اینرو، باعث می گردد خطوط ریز از بین بروند. چندین روش لیزری هم برای سفت کردن افتادگی پوست وجود دارند. قرارگیری پوست در معرض لیزر فراوری کلاژن را تحریک می نماید که به نوبه خود سطح پوست را مجدداً پوشش می دهد و خطوط ریز و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

پیلینگ روش آرایشی است که از اسید برای از بین بردن لکه ها یا چین و چروک ها استفاده می گردد. پیلینگ به طور سطحی پوست را می سوزاند. البته، سوختگی ها در بیشتر موارد خفیف هستند. درم ابریژن روش جراحی است که لایه های بالایی پوست با استفاده از ابزارهای مکانیکی برداشته می گردد. در مواردی که چین و چروک گردن عمیق هستند، استفاده از روش های فوق الذکر ممکن است زیاد مفید نباشد. برای از بین بردن این چین و چروک ها باید از روش های پیشرفته تری مانند لیزر ablative استفاده گردد. از لیزر ablative برای برداشتن اپیدرم با یاری لیزر برای بهبود ظاهر پوست استفاده می گردد. عمل جراحی که برای ترمیم یا بازسازی قسمت های بدن انجام می گردد تا باعث زیبایی آن ها گردد جراحی زیبایی نامیده می گردد. این کار می تواند چین و چروک عمیق پوست را از بین ببرد. جراحی گردن برای از بین بردن چین و چروک اغلب آخرین گزینه است.

ورزش کردن

در ادامه مقاله دو نوع تمرین ارائه شده اند که برای از بین بردن چین و چروک گردن مفید هستند. بعد از گرم شدن بدن از آن ها بهره ببرید.

تمرین 1: روی زمین بنشینید و پاهای خود را جمع کنید. پشت خود را صاف نگه دارید. تا می توانید سر خود را به سمت عقب برگردانید. سر خود را به مدت 5 ثانیه در این موقعیت نگه دارید. سپس، به حالت اولیه بازگردید. برای 2-3 ثانیه صبر کنید و دوباره حرکت قبلی را تکرار کنید. برای آغاز انجام 10 بار تکرار کفایت می نماید.

تمرین 2: روی زمین بنشینید و پاهای خود را جمع کنید. پشت خود را صاف نگه دارید. دست ها را در طرفین قرار دهید. به جلو نگاه کنید. تا حد امکان سر خود را به سمت راست بچرخانید. برای انجام این کار شانه های خود را نچرخانید و آن ها را ثابت نگه دارید. با انجام این کار در سمت چپ گردن احساس کشیدگی خواهید کرد. برای حدود 5 ثانیه در این موقعیت سر خود را نگه دارید. به حالت قبلی بازگردید، اندکی صبر کنید، سر خود را به سمت چپ بچرخانید و 5 ثانیه نگه دارید و سپس، دوباره به موقعیت اول بازگردید. این کار را 10 بار تکرار کنید.

شکی نیست که استفاده از روش های زیبایی برای از بین بردن چین و چروک گردن مؤثر خواهد بود ولی، اغلب هزینه زیادی دارند. آیا بهتر نیست سعی کنید از تشکیل چین و چروک گردن پیشگیری کنید؟ با انجام بعضی اقدامات ساده می توانید مانع تشکیل چین و چروک در گردن شوید. گردن خود را همواره تمیز و مرطوب نگه دارید. اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده فاقد چربی بهره ببرید. گردن خود را روزانه قبل از حمام کردن با روغن زیتون ماساژ دهید. قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی حداقل 15 بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید از کرم های ضد چین و چروک هم بهره ببرید. نکته آخر از رژیم غذایی سالم حاوی انوع ویتامین ها و مواد معدنی بهره ببرید تا بتوانید برای مدت طولانی از تشکیل چین و چروک گردن در امان بمانید.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1816

به "چین و چروک گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و چروک گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید