کجایید شهیدان ساخته هوشنگ کامکار در ایتالیا اجرا می گردد

به گزارش مرجع مقالات، اوراتوریو کجایید شهیدان اثر ماندگار هوشنگ کامکار توسط گروه کر ارکستر سمفونیک تهران با همراهیِ ارکستر جوانان ایتالیا، در کلیسای سانتا ماریا شهر رم روی صحنه می رود.

کجایید شهیدان ساخته هوشنگ کامکار در ایتالیا اجرا می گردد

با ما همراه باشید و با هزینه سفر به ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در پی تفاهم نامه همکاری بین بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه هنر تهران با دانشگاه ساپینزا رم و ارکستر جوانان ایتالیا، شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، رازمیک اوحانیان رهبر گروه کر، یکی از نوازندگان و گروه کُر ارکستر راهی ایتالیا می شوند.

بر اساس برنامه پیش بینی شده، اجرای مشترک ارکستر جوانان ایتالیا به رهبری دامیانا جورانا و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در دو شهر رم و تهران، برگزار می گردد.

اجرای شهر رم این دو ارکستر؛ یکشنبه دوازدهم آذر 1396 در کلیسای سانتا ماریا و اجرای تهران، پنجشنبه 16 آذر در تالار وحدت خواهد بود.

در این برنامه قطره هاى باران و باغ ایرانى اثر شهرداد روحانى و کجایید شهیدان اثر ماندگار هوشنگ کامکار اجرا می گردد.

اوراتوریو ساخته موسیقایی بزرگ برای اجرا از طریق ارکستر، گروه کر و تکنوازان است. اورتوریو یکی از مهمترین فرم های آوازی دوره باروک است که شباهت زیادی با اپرا دارد. اورتوریو با اینکه دربردارندهٔ بخشهای کُرال، آریاها، دوئت ها، رسیتاتیف ها و اینترلودهای ارکستری است ولی مانند اپرا ایفای نقش و صحنه پردازی ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 732

به "کجایید شهیدان ساخته هوشنگ کامکار در ایتالیا اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجایید شهیدان ساخته هوشنگ کامکار در ایتالیا اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید