گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، داورزنی: ناداوری ها موجب شرمندگی کنفدراسیون تکواندو آسیا است

به گزارش مرجع مقالات، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اتفاقات امروز در فینال مسابقات تکواندو بازی های آسیایی 2018 باعث شرمندگی و تأسف فدراسیون جهانی است.

گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، داورزنی: ناداوری ها موجب شرمندگی کنفدراسیون تکواندو آسیا است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، محمدرضا داورزنی گفت: باعث شرمندگی و تاسف فدراسیون دنیای تکواندو است که با توجه به شرایطی که پیش آمده، حتی سایر کشورها هم اذعان داشتند این چند امتیازی که در زمان دوم به بعد به حریف کره ای دادند، امتیازهایی نبود که با سنسور عمل کند، بلکه داورها امتیاز دادند. این یک خوش خدمتی برای فدراسیون کره جنوبی و کنفدراسیون آسیا بود که امتیازهایی را به ما ندادند و امتیازهایی را هم بی جهت به حریف اعطا کردند.

وی اضافه نمود: این حق مسلمی بود که از بازیکن ما به حریف کره ای دادند. این چیزی از ارزش های قهرمان ما کم نمی کند. حریف قبلی بخشی یک یکی از بهترین های دنیا بود و باخت. بخشی نشان داد شایستگی زیادی دارد و فوق العاده کار کرد.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید نمود: همواره گفته ام در رشته هایی که بعضاً نظر داور معین نماینده است، خیلی نمی گردد کاری کرد و باید قدرتمندانه تر ظاهر شد، زیرا معمولا در شرایط برابر سعی می نمایند هر جهتی که می خواهند را می دهند، اما دیدید در بعضی رشته ها نظیر کشتی جوانان ما آنقدر مقتدر کار کردند که دیگر داور نمی توانست کاری کند.

داورزنی درباره حواشی تیراندازی با کمان و گاف مسئولان پیرامون دیر رسیدن زهرا نعمتی به محل مسابقه اعلام کرد: از خودش چرا نمی پرسید.

وی در پاسخ به تاکید خبرنگاران درباره اعمال فشار بر زهرا نعمتی برای پذیرش این اشتباه گفت: خیر اینطور نیست. مربی مستقیمی که با او کار نموده، پذیرفته که در این خصوص مرتکب اشتباه شده است. این آخرین خبری است که من گرفتم. باید به این نکته توجه کنیم که مسابقات تیروکمان برای ایران هنوز ادامه دارد. ملی پوشان فردا مسابقه مهمی دارند که می تواند انتخابی المپیک باشد. درخواست من از مجموعه دوستان این است که شرایط را به گونه ای پیش ببرند که تا انتها مسابقات این رشته آرامش بر تیم و ورشکاران حاکم باشد. در واقع شرایط این به گونه ای باشد که این مشکل کادر را بهم نریزد. این مشکل قابل آنالیز است و باید در خصوص آن تصمیم گرفت اما الان باید آرامش تیم حفظ گردد. طبیعی است که با خاطیان برخورد خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید نمود: این نیست که الزاما نعمتی مدال را می گرفته و ما حتما از این حیث موضوع را دنبال نمی کنیم، بلکه معتقدم نفس این کار اشکال دارد. همه ورزشکاران سایر کشورها در جای خود و زمان مناسب بوده اند. خود زهرا نعمتی هم در محل مسابقات بوده اما گویا مربی به او گفته مدتی زمان تا آغاز مسابقه دارد. همین می گردد که نعمتی می رود تا چیزی بخورد و احیانا آبی به دست و رویش بزند که متوجه می شوند زمان مسابقه است. باید مربی جوابگو باشد. مجموعا با شعبانی بهار هم حرف زدم، گفت که سرمربی مسئولیت را پذیرفته است. البته پذیرش مسئولیت مسئله ای را رفع نمی کند، اما بالاخره باید این را به یاد داشته باشیم که فعلا نباید با پرداختن به این مسائل روحیه تیم را تضعیف کنیم.

داورزنی در خصوص مدال های ایران تا روز پنجم گفت: ما از شرایط مدال آوری ورزشکاران راضی هستیم. هنوز راه زیادی تا انتها مسابقات داریم و ورزشکاران باید سخت کوشش نمایند تا پیروز شوند. رشته های مدال آوری مثل وزنه برداری، کاراته و رشته های مهمی چون دوومیدانی پیش رو است. همچنین امید به مدال رشته های گروهی داریم، اگر چه رشته های گروهی یک مدال دارند اما ارزش کارشان بسیار بالاست.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 479

به "گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، داورزنی: ناداوری ها موجب شرمندگی کنفدراسیون تکواندو آسیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، داورزنی: ناداوری ها موجب شرمندگی کنفدراسیون تکواندو آسیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید