یک خبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش مرجع مقالات، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های اجرا شده تا دهم اردیبهشت ماه فیش های جدید کارگران بازنشسته منتشر گردد.

یک خبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواهان همسان سازی و متناسب سازی حقوق هستند که با پی گیری های صورت گرفته و طبق برنامه ششم در سال 95 سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را انجام دهد و همچنین دولت هم موظف شده است تا بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی اضافه نمود: بر اساس همین ماده در سال گذشته با پیگیری نماینده های مجلس 40هزار میلیارد تومان از بدهی های تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام به سازمان تامین اجتماعی داده شد و در امسال هم 89 هزار میلیارد تومان هم به همین روش انجام می گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در مرداد ماه سال گذشته هم سازمان تامین اجتماعی با منابع تخصیص یافته دولتی متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را شروع کرد اما متاسفانه کامل انجام نشد و همین موضوع زمینه اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی را فراهم کرد.

وی بیان نمود: سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه هم افزایش حقوق بازنشستگان را در دستورکار قرار داد که متناسب نبود و با اعتراض بازنشستگان همراه شد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه گویا سازمان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق در امسال را با تشکل ها و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هماهنگ نموده است، اظهار کرد: با ارسال نامه به رئیس جمهور و پیگیری بعضی دیگر از نمایندگان مجلس فیش حقوقی که در 20 فروردین ماه بر سامانه قرار گرفته شد، حذف و قرار شد تا دهم اردیبهشت ماه فیش های جدید کارگران بازنشسته منتشر گردد.

وی اضافه نمود: انتظار ما از سازمان تامین اجتماعی این است که با پیگیری های صورت گرفته و تخصیص منابع اقتصادی متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته به درستی انجام گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1591

به "یک خبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک خبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید