از ظرفیت های بخش خصوصی در تامین نهاده های کشاورزی استفاده می گردد

به گزارش مرجع مقالات، خبرگزاری خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار تهران گفت: از ظرفیت های بخش خصوصی در تامین نهاده های کشاورزی استفاده می گردد.

از ظرفیت های بخش خصوصی در تامین نهاده های کشاورزی استفاده می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت اله عسگری در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: یکی از عوامل بسیار موثر در تنظیم بازار محصولات کشاورزی تامین به موقع و با قیمت مناسب نهاده های حوزه کشاورزی است.

وی بهره گیری مناسب از ظرفیت های بخش خصوصی را در تامین این نهاده ها بسیار اثرگذار دانست و اضافه نمود: نگاه بدبینانه و انحصار گرایانه در این موضوع آفتی است که زمینه حضور و فعالیت بخش خصوصی را با چالش روبرو خواهد نمود.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار تهران با اشاره به نظارت دقیق و مستمر بر زنجیره فراوری، تامین و توزیع محصولات کشاورزی به ویژه مرغ و تخم مرغ اسم کرد: تصمیم گیری سریع، قاطع و بدون وقفه زمانی قطعا در تعادل بازار موثر خواهد بود و این مهم باید در دستگاه های نظارتی و اجرایی ذی ربط مورد توجه قرار گیرد.

عسگری به توزیع متناسب و همراه با عدالت اجتماعی کالا های اساسی همانند برنج و شکر اشاره نمود و گفت: دقت لازم در توزیع سهمیه های اختصاص یافته به استان در این حوزه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: استان تهران با 5.7 میلیون قطعه مرغ تخم گذار روزانه قادر به تامین 230 تن تخم مرغ معادل 70 درصد احتیاج بازار استان است و 1200 تن مرغ مورد احتیاج روزانه بازار های استان است که با برنامه ریزی های اجرا شده در دو سال آینده حداکثر احتیاج استان از محل فراوری استان تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار تهران در سرانجام با بیان اینکه واردات تخم مرغ از هفته های آینده به بازار قطعا قیمت تخم مرغ به تعادل خواهد رسید، از دستگاه های نظارتی خواست با متخلفان و اخلال گران در ایجاد التهاب در بازار برابر قانون برخورد گردد.

در این جلسه مقرر شد تخم مرغ سازمان میادین و تره بار به وسیله اتحادیه مرکزی میهن برابر با احتیاج و قیمت مناسب تامین گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1780

به "از ظرفیت های بخش خصوصی در تامین نهاده های کشاورزی استفاده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ظرفیت های بخش خصوصی در تامین نهاده های کشاورزی استفاده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید