ایران آماده همکاری با ایتالیا به منظور حل مسائل منطقه است

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با وینچنزو آمندولا معاون وزیر امور خارجه ایتالیا که در تهران به سر می برد، دیدار و در خصوص همکاری های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر و رایزنی کرد.

ایران آماده همکاری با ایتالیا به منظور حل مسائل منطقه است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به روابط محبت آمیز قدیمی و مستحکم بین دو کشور، ایتالیا را از شرکای مهم مالی و تجاری ایران برشمرد و با اشاره به رشد 50 درصدی مبادلات تجاری میان دو کشور، چشم انداز روابط را موفقیت آمیز و در جهت منافع دو کشور خواند.

تخت روانچی همچنین با اشاره به بحران های موجود در منطقه خاورمیانه و مردود دانستن اقدامات نظامی یکجانبه، آمادگی کشورمان را به منظور گفتگو و همکاری با ایتالیا برای حل مسائل منطقه به اطلاع طرف ایتالیایی رساند و حضور ایتالیا در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران را نمادی از روابط محبت آمیز میان دو کشور دانست.

آمندولا نیز در این دیدار با اشاره به اراده دولت متبوعش مبنی بر تقویت و تعمیق روابط با کشورمان، از علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری مالی با شرکت های ایرانی، اضافه نمود: ایتالیا از توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 حمایت نموده و کوشش خود را برای اجرای کامل آن بکار خواهد بست.

وی همچنین گفت: بحرانهای منطقه ای راه چاره نظامی نداشته و ایتالیا از ظرفیت خود به عنوان عضو شورای امنیت و رئیس گروه 7 در جهت دست یافتن به راه چاره سیاسی برای حل مسائل منطقه ای استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 472

به "ایران آماده همکاری با ایتالیا به منظور حل مسائل منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران آماده همکاری با ایتالیا به منظور حل مسائل منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید