ایران برای دوران پس از ترامپ به دنبال سرمایه گذاران خارجی است

به گزارش مرجع مقالات، کنفرانسی با هدف جذب سرمایه گذاران اروپایی که در صورت لغو مجدد تحریم های آمریکا، می خواهند در بازارهای ایران ورود نمایند، ماه آینده برگزار خواهد شد.

ایران برای دوران پس از ترامپ به دنبال سرمایه گذاران خارجی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ، کنفرانسی با هدف جذب سرمایه گذاران اروپایی که در صورت لغو مجدد تحریم های آمریکا، می خواهند در بازار های ایران ورود نمایند، ماه آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی برگزارنمایندگان این کنفرانس، مجمع تجارت ایران اروپا که توسط اتحادیه اروپا تامین اقتصادی می شود، در 14 تا 16 دسامبر برگزار خواهد نمود که نخستین نشست آن در 2 سال اخیر است.

به نوشته این گزارش، کنفرانس های بین المللی در خصوص اقتصاد، تجارت و بخش های بانکی به دنبال توافق هسته ای 2015 افزایش یافته بود، اما پس از اینکه دونالد ترامپ در سال 2018 از این توافق خارج شد و تحریم ها علیه ایران را از سر گرفت، عملا این کنفرانس ها ناپدید شد.

جو بایدن، رئیس جمهور به تازگی انتخاب شده آمریکا، گفته است به توافق با ایران که در زمان انعقاد آن توسط اوباما، معاون رئیس جمهور بود، بازمی شود.

وی گفته، می خواهد ایران به تمامی تعهداتش در توافق بازشود تا در عوض آمریکا اقدامی مشابه انجام داده و تحریم ها را بردارد.

این کنفرانس سرمایه گذاری توسط مرکز تجارت بین المللی سازمان ملل و آژانسی که به طور مشترک با مدیریت سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی کار می نماید و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1304

به "ایران برای دوران پس از ترامپ به دنبال سرمایه گذاران خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای دوران پس از ترامپ به دنبال سرمایه گذاران خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید