بازار به افزایش قیمت خودرو چه واکنشی نشان داد؟

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، شرکت های ایران خودرو و سایپا با انتشار اطلاعیه های جداگانه ای، افزایش قیمت 18 درصدی محصولات خود را اعلام کردند.

بازار به افزایش قیمت خودرو چه واکنشی نشان داد؟

این موضوع با واکنش هایی از سوی جامعه روبرو شد.

اما وزیر صمت در پاسخ به واکنش مردم، وعده تعادل بازار را داد و گفت: با توجه به نرخ بالای 40 درصدی تورم، افزایش 18 درصدی قیمت ها حدود نصف تورم دیگر کالا های موجود در بازار محسوب می گردد.

این درحالی بود که وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو را داده بود.

واکنش بازار چه بود؟

فربد زاوه، کارشناس خودرو در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در مورد شرایط کنونی بازار بعد از افزایش 18 درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: بازار خودرو در فرایند افزایش قیمتی قرار گرفته است. اما این نوسان قیمتی ارتباطی با افزایش قیمت خودروسازان ندارد.

او اضافه کرد: فرایند افزایش قیمت خودرو در بازار با سیاست های تورمی و انبساط پولی که در کشور رخ داده است، آغاز شد. با توجه به اینکه دوره انتظار کشور در مقابل معین و تکلیف سیاست ها و کارایی تیم تازه عبور نموده و پدیده تازهی در اقتصاد کشور رخ نداده است، فرایند قیمت ها افزایشی می ماند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که فرایند پیشین درحال ادامه باشد، فرایند افزایش قیمت ادامه می یابد. تورمی که بازار در چند ماه اخیر به امید تغییر سیاست ها تحمل نموده بود نیز بازگشته و همچنان قیمت ها فزاینده است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1961

به "بازار به افزایش قیمت خودرو چه واکنشی نشان داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار به افزایش قیمت خودرو چه واکنشی نشان داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید