بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه مصوب گردشگری در استان اردبیل اجرا می گردد

به گزارش مرجع مقالات، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه مصوب با فعالیت بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اجرا می گردد.

بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه مصوب گردشگری در استان اردبیل اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، کریم حاجی زاده ظهر امروز در جلسه نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل به دلیل فراوری صنایع دستی متعدد در سطح استان، فعالیت ویژه ای در حوزه صنایع دستی دارد که تا به امروز حدود 13 هزار نفر فعال شناسه دار در این حوزه داریم و کل فعالان صنایع دستی در استان اردبیل حدود 25 هزارنفر است.

وی گفت: خوشبختانه استان اردبیل قابلیت بسیار بالایی در فراوری صنایع دستی مرغوب دارد که بسیار از صنایع دستی استان اردبیل بازارهای مختلف به فروش رسیده و فراوری این صنایع در استان ادامه دارد که یکی از مهم ترین برنامه های اداره کل میرث فرهنگی، بازاریابی اینترنتی و فروش محصولات صنایع دستی استان به صورت مجازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه عملیات مرمت و بازسازی بخش های مورد احتیاج بقعه شیخ صفی الدین اردبیل به صورت مرتب در حال اجرا است، اضافه نمود: مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به ثبت جهانی رسیده و این موضوع باعث شده که عملیات های مربوط به این بقعه با حساسیت و آنالیز ویژه ای به انجام برسد.

حاجی زاده توضیح داد: روزانه به طور متوسط 10 ساعت عملیات مرمت در بقعه تاریخی و مهم شیخ صفی الدین اردبیلی انجام می گردد که برای این کار از کارشناسان پایگاه جهانی سلطانیه که دارای مهارت ویژه ای هستند استفاده کردیم.

وی در رابطه با پروژه های سرمایه گذاری زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان نمود: حدود 384 پروژه با فعالیت بخش خصوصی زیر نظر این اداره کل در استان اردبیل اجرا شده و یا در دست اقدام می باشد که در حال حاضر بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه مصوب با فعالیت بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اجرا می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در رابطه با واگذاری خانه ها و مکان های تاریخی به بخش خصوصی، گفت: فراخوان واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و بهره برداری به صورت ملی صورت گرفته و اداره کل میراث فرهنگی استان دخالتی در این رابطه ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 669

به "بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه مصوب گردشگری در استان اردبیل اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه مصوب گردشگری در استان اردبیل اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید