تأکید رئیس جمهوری چین بر تقویت هرچه بیشتر روابط با روسیه

به گزارش مرجع مقالات، رئیس جمهوری چین در تلگرام تبریک خود برای ولادیمیر پوتین به مناسبت سال نو میلادی، بر آمادگی کشورش برای ادامه همکاری های همه جانبه با روسیه و تقویت هر چه بیشتر روابط بین مسکو و پکن تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهوری چین بر تقویت هرچه بیشتر روابط با روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، امروز، سه شنبه (31 دسامبر، 10 دی ماه ) تلگرام تبریکی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارسال کرد.

رهبر چین در پیغام تبریک خود به دستاوردهای مهم در عرصه همکاری های تجاری، انرژی، فرهنگی و علمی با فدراسیون روسیه اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده نیز نوآوری های علمی و فنی چین و روسیه در روابط دو کشور بسیار غیرمعمول خواهد بود.

شی جین پینگ همچنین بر آمادگی کشورش برای ادامه همکاری های همه جانبه با روسیه و تقویت هر چه بیشتر روابط بین مسکو و پکن تأکید کرد.

روز گذشته (دوشنبه)، ولادیمیر پوتین نیز پیغام تبریکی به مناسبت سال نو میلادی برای رئیس جمهور چین ارسال کرد و در آن یادآور شد که در سالهای اخیر اقدامات زیادی برای تقویت مشارکت جامع و همکاری راهبردی بین دوکشور صورت گرفته و مسکو و پکن به ادامه این خط مشی علاقه مند هستند.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 2 دسامبر، روسای جمهوری روسیه و چین در ارتباطی ویدئویی، مراسم شروع انتقال گاز از خط لوله قدرت سیبری که قرار است 38 میلیارد مترمکعب گاز در سال از دو میدان گازی در شرق دور روسیه را به چین پمپاژ کند، را برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 584

به "تأکید رئیس جمهوری چین بر تقویت هرچه بیشتر روابط با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید رئیس جمهوری چین بر تقویت هرچه بیشتر روابط با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید