ته لنجی از شرایط اداری و ثبت سفارش معاف گردد

به گزارش مرجع مقالات، نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق نقاط مرزی و خارج شدن از رکود مالی 100 قلم کالای وارداتی ته لنجی از شرایط اداری و ثبت سفارش معاف گردد.

ته لنجی از شرایط اداری و ثبت سفارش معاف گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سکینه الماسی عصر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر گفت: از زمین گیر شدن فعالیت لنج های باری در عرصه ته لنجی و تجارت سنتی در استان بوشهر جلوگیری گردد.

تجارت سنتی در استان بوشهر باید موردتوجه قرار بگیرد

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از زمین گیر شدن لنج های باری و رونق فعالیت ملوانان مرزنشین، ته لنجی و تجارت سنتی در استان بوشهر باید موردتوجه قرار بگیرد توضیح داد: برای رونق فعالیت در نقاط مرزی مجوز واردات 100 قلم کالا به استان ها و تعاونی های مرزی واگذار گردد.

نماینده مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر گفت: تصویب واردات 100 قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان و ته لنجی را یک فرصت برای رونق نقاط مرزی است.

الماسی اضافه کرد: باید برای ایجاد صنایع در نقاط مختلف استان بوشهر شرایط ویژه ای ایجاد تا رغبتی برای سرمایه گذاری فراهم گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تسهیلات ویژه برای ایجاد واحد های صنعتی در نقاط کمتر توسعه یافته فراهم گردد.

وی اعلام کرد: باید شرایطی در بخش های مختلف به ویژه ارزش اضافه نموده فراهم گردد تا بخش خصوصی در ایجاد سرمایه گذاری در عرصه صنعت رغبت فعالیت داشته باشد.

الماسی با بیان اینکه زیرساخت های مهمی در صادرات کالا و محصولات در بندر دیر فراهم است اعلام نمود: زیرساختی های اسکله صادراتی که بخش خصوصی ایجاد نموده بلااستفاده مانده که باید این اسکله مشخص تکلیف گردد.

وی، بندر دیر را بندر تجاری و صادراتی ایران به قطر دانست و توضیح داد: بیشتر کالا های تجاری ایران به وسیله بندر دیر به کشور قطر صادر می گردد که مشخص استان بوشهر به عنوان مشخص صادرات ایران به قطر امری مهم و لازم است.

نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس اعلام نمود: محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل است و با توجه به ظرفیت فراوری این محصولات در استان بوشهر و تأمین احتیاج کشور، باید ممنوعیتی در صادرات این محصولات نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 452

به "ته لنجی از شرایط اداری و ثبت سفارش معاف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ته لنجی از شرایط اداری و ثبت سفارش معاف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید