جزئیات گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی

به گزارش مرجع مقالات، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز در یک گفت وگوی تلفنی در مورد روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

جزئیات گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای ایشان شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت که در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوءتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم. اکنون دو کشور می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات میان دو کشور استفاده نمایند، تأکید نمود که هرگونه سوءتفاهمی می بایست در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و مشخص نماینده در کمیسیون مشترک مالی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

وزیر امور خارجه بعلاوه خاطرنشان نمود که جمهوری اسلامی ایران از فرمت های منطقه ای از جمله فرمت 3+3 قویا حمایت می نماید و معتقد است که می توان مسائل منطقه ای را به وسیله ساز و کار های درون منطقه ای حل و فصل نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1920

به "جزئیات گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید