خبرنگاران تظاهرات گسترده در شمال یمن به مناسبت روز ملی مقاومت

به گزارش مرجع مقالات، تهران-خبرنگاران- هزاران نفر از مردم یمن به مناسبت روز ملی مقاومت یمن در شهر صعده واقع در شمال این کشور تظاهرات برگزار گردند.

خبرنگاران تظاهرات گسترده در شمال یمن به مناسبت روز ملی مقاومت

به گزارش روز جمعه خبرنگاران به نقل از المسیره، مردم یمن امروز به مناسبت روز ملی مقاومت در برابر تجاوزات و محاصره کشورشان از سوی ائتلاف سعودی در شهر صعده به شکل گسترده ای تظاهرات کردند.

یمنی های شرکت کننده در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی ادامه محاصره و جنایات ائتلاف سعودی را که وارد هفتمین سال خود شده است، محکوم کردند.

سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله نیز در سخنرانی روز پنجشنبه خود به مناسبت روز ملی مقاومت یمن گفت که مقابله با متجاوزان، وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی نیروی مقاومت است و یمنی ها برای مقابله با متجاوزان نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد و اتحادیه عبری (عرب) و کشورهای اروپایی و هیچ احدی در جهان ندارند.

الحوثی شرح داد: کسانی که ما را هدف قرار دادند و هزاران تن از ما را کشتند، ما منتظر کسب اجازه نمی مانیم که به وظیفه مقدس خود [برای دفاع از خویشتن] عمل کنیم.

مردم یمن در حالی ششمین سال تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی را پشت سر می گذارند که طی این سالها با مقاومت خود نه تنها اشعالگران را از کرده خود پشیمان کرده و با برداشتن گام های مهمی در راه توانمندی سیاسی، نظامی و اقتصادی کشور جهان را شگفت زده کرده اند.

دولت عربستان که برای دهها سال مردم یمن را با وجود داشتن سه هزار سال تاریخ مکتوب به کارگران ساده خانه ها، ادارات و سازمان های خود و سرزمین آنها را به محلی برای آموزش تروریست های القاعده تبدیل کرده بود، اکنون با مردمی روبرو شده است که شش سال گذشته را با کمترین امکانات و با وجود محاصره کامل، پیروز شده اند ضمن کنترل بخش های عمده ای از کشور، دشمنان خود را از مناطق اشغالی به عقب برانند و با ایجاد اتحاد و یکپارچگی بی سابقه در کشور، امیدوار به روزهای بهتر برای میهن خود باشند.

کشور یمن علیرغم 700 کیلومتر مرز مشترک با آب و دریا که می تواند این کشور را به یک اقتصاد پویا و پایدار تبدیل کند، فقیرترین کشور عربی و اسلامی نام گرفته، این شرایط نشان دهنده وجود دست های استعمار در این کشور بود. چنانکه هنگام آغاز جنگ علیه ملت یمن، نزدیک به دو میلیون نفر از مردم این کشور با کمترین درآمد در عربستان پَست ترین کارها را در هتل ها، رستوران ها و فرودگاه های این کشور انجام می دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1539

به "خبرنگاران تظاهرات گسترده در شمال یمن به مناسبت روز ملی مقاومت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تظاهرات گسترده در شمال یمن به مناسبت روز ملی مقاومت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید