دریافت بودجه دانشگاه چین برای مقابله با کرونا

به گزارش مرجع مقالات، دانشگاه شامان در چین تأیید نموده که برای تحقیق درباره بیماری کووید 19 یاری اقتصادی به ارزش 600 هزار دلار آمریکا از بنیاد بیل و ملیندا گیتس دریافت نموده است.

دریافت بودجه دانشگاه چین برای مقابله با کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشگاه شامان (Xiamen) در شرق چین گفت که از بنیاد بیل و مِلیندا گیتس 600 هزار دلار یاری اقتصادی دریافت نموده است تا راجع به بیماری کووید 19 کارهای تحقیقاتی انجام دهد.

این یاری هزینه در دو جنبه مورد استفاده قرار می گیرد؛ یکی از موارد استفاده از این بودجه تحقیق راجع به شناسایی خصوصیات ویروس کرونا و توسعه واکسن آن است.

جنبه دیگری که این بودجه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تحقیق درباره دیگر مدل های پیش بینی است که می تواند پیش بینی های همه گیر را در زمان واقعی ارائه دهد و اقدامات کنترل آن را مؤثر کند.

در بیانیه این دانشگاه چینی آمده است که نتایج ارزیابی به تصمیم گیری دولت ها یاری می نماید؛ دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه با داشتن یک مرکز تحقیقاتی ملی و یک آزمایشگاه دولتی در پروژه های علمی اضطراری چین در برابر شیوع بیماری هایی مانند آنفلوانزا H1N1، آنفلوانزا مرغی A / H5N1 و زیکا شرکت نموده است.

Du Heng، مسئول ارشد برنامه بنیاد گیتس گفت: دانشگاه Xiamen تجربیات غنی و قابلیت های قدرتمندی در تحقیقات بیماری های عفونی دارد.

Du Heng ادامه داد: ما انتظار داریم این همکاری فرایند مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 را تسریع کند.

بنیاد گیتس در اواخر ژانویه گفت مبلغ 5 میلیون دلار آمریکا برای کوشش های درمان ویروس کرونا به چین اختصاص می دهد. در حال حاضر همکاری با طیف وسیعی از شرکای بخش دولتی و خصوصی چین برای تسریع در همکاری های ملی و بین المللی در زمینه های احتیاج اساسی از جمله کوشش برای شناسایی و تأیید موارد، جداسازی ایمن و مراقبت از بیماران و تسریع در توسعه درمان ها و واکسن ها صورت گرفته است.

وحید باقری

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 822

به "دریافت بودجه دانشگاه چین برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت بودجه دانشگاه چین برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید