رئیس سابق پلی استیشن از راه چاره خود برای ساخت سریع و مقرون به صرفه تر بازی ها رونمایی کرد
به گزارش مرجع مقالات، در سال 2020 بود که شاون لیدن (Shawn Layden) زنگ خطر را در خصوص افزایش هزینه های توسعه بازی ها به صدا درآورد. لیدن در سخنرانی خود به عنوان عضوی از سخنرانی زنده گیم لب (Gamelab live) گفت که افزایش هزینه فعلی توسعه بازی های بزرگ و پرمخاطب غیرقابل تحمل شده است و زمانی که صنعت بازی به سمت نسل پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس حرکت کند، احتمالا صنعت بازی برای رشد با مشکل روبرو خواهد شد.
اکنون، چهار سال از آن موقع گذشته و لیدن در مصاحبه ای اخیرا در خصوص کاهش هزینه های توسعه بازی شرکت نموده است. لیدن می گوید:
بازی ها را کوتاه تر کنید
سوالی که توسعه دهندگان باید از خود بپرسند این است که آیا بازی بزرگ تر واقعا بهتر است؟ لیدن شرح می دهد:
لیدن معتقد است که طول بازی لزوما مانند قبل یک نقطه شکست نیست:
در پی فوتورئالیسم نباشید
سرمایه گذاری های زیادی در زمینه هایی مانند ردیابی پرتو انجام می گردد، اما آیا ما زمان، کوشش و پول زیادی را صرف پیشرفت های بصری ای می کنیم که بیشتر بازیکنان ما متوجه آن نمی شوند؟ لیدن بیان می نماید:
لیدن اظهار می نماید که ما به نقطه ای نزدیک می شویم که پیشرفت هایی که روی صفحه می بینیم حتی به وسیله بیشتر بازیکنان مورد توجه قرار نمی گیرد:
اما آیا واقعا گیمر ها بازی های کوتاه تر که گرافیک چندان بالایی ندارند را دوست خواهند داشت؟
بگذارید ماشین ها بیش تر کارها را انجام دهند
در مبحث هوش مصنوعی، لیدن معتقد است که احتیاج است برنامه نویسان آغاز به ساخت ابزار هایی نمایند که تا حدی اتوماسیون را در فرآیند توسعه ممکن می نماید. لیدن بیان می نماید:
بعضی از ابزار های هوش مصنوعی به این امر یاری خواهند کرد، اما لیدن باور ندارد که هوش مصنوعی برای ما بازی بسازد و هوش مصنوعی یک فناوری یاریی خواهد بود. او گفت:
در نهایت، لیدن می گوید نسبت به ضرب الاجل ها سخت گیر باشید و ظاهرا همه ما می توانیم از نحوه ساخت بازی های ورزشی چیز هایی یاد بگیریم:
منبع: Gameindustry.biz
منبع: دیجیکالا مگ