رونمایی از آیپد ایر نسل 5 اپل

به گزارش مرجع مقالات، در جریان رویداد Peak Performance اپل که دیروز (8 مارس) برگزار گشت، اپل سرانجام از نسل پنجم آی پد ایر تازه خود که از تبلت های میان رده این شرکت است، رونمایی کرد. سری ایر تبلت های اپل در واقع جای خود را به محدوده Pro در بخش بالاتر داده است.

رونمایی از آیپد ایر نسل 5 اپل

به گزارش خبرنگاران، طراحی این محصول با iPad Air نسل قبلی تفاوت چندانی ندارد. بدنه آن تقریبا مشابه نسل قبلی است و برخی ویژگی های کلیدی مانند بلندگوی استریو دوتایی و درگاه USB Type-C آیپد نیز بدون تغییر باقی می ماند.

تفاوت اصلی iPad Air 5 با نسل قبلی آن در معرفی یک SoC تازه است که به تبلت اپل اجازه می دهد تا از نظر عملکرد جهشی رو به جلو داشته باشد. استفاده از این تراشه در آیپد ایر نسل 5 اپل قبلا نیز شایعه شده بود و به نظر می رسد که اپل تصمیم گرفته است آیپد ایر تازه را به یکی از کارآمدترین تراشه های موبایل خود یا همان M1 تراشه مجهز کند. استفاده از تراشه M1 و دارا بودن قابلیت 5G به آیپد ایر اجازه می دهد تا به همان سطح عملکرد iPad Pro 2021 برسد و قدرت و طول عمر بی سابقه ای را برای تبلتی در این رنج قیمت تضمین می کند.

تراشه M1 با دارا بودن یک تراشه مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی پیشرفته نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر خواهد بود. آیپد ایر از نظر اتصال نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است، اکنون سری Air می تواند روی مودم 5G نیز حساب کند؛ که قبلاً در آیپد پرو نسل قبلی شاهد ارائه این ویژگی بودیم. اپل همچنین از دوربین جلوی تازه 12 مگاپیکسلی Ultrawide با قابلیت سنتر استیج در آیپد تازه خود استفاده کرده است. ویژگی سنتر استیج سبب می شود که در حین تماس ویدئویی و در صورت حرکت شخص، دوربین بطور اتوماتیک شخص را در مرکز تصویر نگه دارد. دوربین 12 مگاپیکسلی عکاسی و فیلمبرداری تا 4K را تضمین می کند.

به گفته اپل، پورت USB Type-C در آیپد تازه ارتقا یافته است که سبب انتقال فایل با سرعت دوبرابر می شود. این محصول همچنین از لوازم جانبی هایی مانند Magic Keyboard و Apple Pencil 2 نیز پشتیبانی می کند. iPad Air 5 با فضای ذخیره سازی 64 و 256 گیگابایت و در دو نسخه Wifi و 5G ارائه می شود. قیمت این محصول از 599 دلار شروع می شود. آیپد ایر تازه در پنج رنگ خاکستری فضایی، کهکشانی، صورتی، بنفش و آبی موجود است. پیش سفارش این محصول از 11 مارس شروع می شود و از 18 مارس در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: gizchina

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2019

به "رونمایی از آیپد ایر نسل 5 اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از آیپد ایر نسل 5 اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید