ضرورت تقویت میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد را تقویت کنیم، گفت: همراهی دستگاه هایی همچون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات نیز برای به کارگیری اپراتورهای مختلف و اتصال روستاهای به جامانده به اینترنت و میزان اتصال دانش آموزان به شبکه آموزشی، تقویت گردد.

ضرورت تقویت میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همیشه در برنامه های خود دانش آموزان را به عنوان سرمایه های آینده کشور در نظر گرفته و در این جهت کوشش دارد تا آنهارا از هرگونه آسیب های آموزشی و علمی مصون دارد.

استاندار گیلان با توجه به شیوع کرونا و حفظ سلامت جامعه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، آموزش تعطیل نشد و در بستر فضای مجازی پیگیری شد، اضافه نمود: همه تاکیدات متخصصین بهداشتی و درمانی، راهبرد در خانه ماندن و حفظ فاصله اجتماعی به عنوان مهم ترین مولفه کاهش قطع چرخه انتقال ویروس و قطع آن است.

وی ادامه داد: گیلان بعد از قم، نخستین استانی بود که به عنوان کانون کرونا شناخته و تصمیم بر تعطیلی نیز از همین استان اجرایی شد که همراهی خوب مردم و دانش آموزان را در پی داشت، لذا برای پیشگیری از گسترش و انتقال ویروس، اقداماتی انجام گرفت.

زارع با بیان اینکه تعطیلی فضای آموزشی به هیچ عنوان به معنی تعطیلی آموزش نبوده و نیست، توضیح داد: برای دولت بسیار مهم بود که ارائه آموزش در بستر فضای مجازی دنبال گردد و اختصاصی بودن فضای آموزشی در محیط کار در نظر گرفته شد به همین دلیل نهایتا شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) راه اندازی شد و گیلان هم جزء استان های پیشرو بوده است.

استاندار گیلان ادامه داد: گام های نخستین اقدام ارزشمند آموزش به دانش آموزان همانطور که با همکاری خوب صداوسیما شکل گرفت، همچنان تداوم یابد و همراهی دستگاه هایی همچون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات نیز برای به کارگیری اپراتورهای مختلف و اتصال روستاهای به جامانده به اینترنت و میزان اتصال دانش آموزان به شبکه آموزشی، تقویت گردد.

زارع با بیان اینکه میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد را تقویت کنیم، توضیح داد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا راهکارهای جایگزینی برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و عدم آسیب به کنکوری ها بیان و دنبال می گردد. با توجه به اینکه کارشناسان همچنان بر فاصله گذاری اجتماعی تاکید دارند، باید هوشمندسازی مدارس را پیش از این ها اجرایی می کردیم و دولت نیز اعتبار خوبی به آن اختصاص داده که باید باتوجه به دسترسی گیلان به میانگین کشوری، جزو استان های پیروز در این خصوص باشیم.

وی ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان انتظار دارم معلمان در کنار آموزش های مجازی، در تقویت باورهای دینی و پرورشی اهتمام داشته باشند.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرهیخته، فرزانه و فیلسوف عالیقدر شهید مرتضی مطهری و نامگذاری 12 اردیبهشت تحت عنوان روز تکریم و بزرگداشت مقام معلم گفت: مقام شامخ معلمان را ارج می نهیم و امیدوارم آیین قدردانی از معلمان به نحو شایسته و از بستر فضای مجازی و ویدئو کنفرانس در تمامی شهرستان ها انجام گیرد.

زارع با اشاره به نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان، اعلام کرد: نرخ پوشش تحصیلی بچه ها یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جوامع است که امیدواریم این پوشش به نزدیک 100 درصد برسد و برای تقویت آن باید کوشش جدی گردد. باید کوشش گردد تا با الزام مناطق و شهرستان ها با برنامه ای معین و همکاری اولیای دانش آموزان، افراد بازمانده از تحصیل را به حداقل رسانده و به هدف مطلوب برسیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش با هدف تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی و افزایش استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی در راستای مسئولیت های اجتماعی، اضافه نمود: این تفاهم نامه که با استفاده از ظرفیت ها، توانمندی ها و تشریک مساعی برای تسریع در دستیابی به اهداف و برنامه های مشترک امضا شده، می تواند بسیار موثر باشد؛ در این راستا به فرمانداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها ابلاغ می گردد تا با قرار دادن این مهم در دستور کارشان کوششی مضاعفی در راستای اجرای آن داشته باشند، یکی از اصل های این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی با استفاده از اصل اجتماعی است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های موجود برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی در استان، گفت: باید از همه ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در استان، برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 934

به "ضرورت تقویت میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تقویت میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید