فواید متناقض چای سبز

به گزارش مرجع مقالات، مکانیسم تاثیر گذاری چای سبز بر روی بدن انسان پیچیده تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.

فواید متناقض چای سبز

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان مؤسسه فدرال فناوری شهر زوریخ در سوئیس متوجه این نکته شده و نتایج تحقیقات خود را در مجله Aging منتشر کردند.

بسیاری از کارشناسان فواید چای سبز را بار ها تایید نموده اند: به عنوان مثال، این نوشیدنی حاوی مواد موسوم کاتچین ها است که فرایند پیری را کند می نماید. تصور می شد که این مواد آنتی اکسیدانی هستند که از استرس اکسیداتیو در بدن که ناشی از رادیکال های آزاد تهاجمی اکسیژن است، پیشگیری نموده و در نتیجه به جلوگیری از آسیب رسیده به سلول ها یا DNA یاری می نمایند.

با این حال، محققان زوریخی به این نتیجه متناقض رسیده اند که، پلی فنول های چای سبز به جای سرکوب استرس اکسیداتیو در ایجاد آن نقش دارند.

پروفسور مایکل ریستو، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشمندان شرح داد: این ها آنتی اکسیدان نیستند، بلکه پرواکسیدان هایی هستند که توانایی بدن برای دفاع از خود را مانند واکسن بهبود می بخشند.

به گفته پژوهشگران، افزایش کوتاه مدت استرس اکسیداتیو به بدن اجازه می دهد تا با این فرآیند مضر سازگار گردد و قابلیت های محافظتی سلول ها را افزایش دهد.

آزمایش ها نشان داده اند که کاتچین ها باعث افزایش طول عمر و بهبود شرایط فیزیکی نماتد های آزمایشی می شوند. نتیجه گیری دانشمندان را می توان به انسان نیز تعمیم داد، زیرا فرآیند های بیوشیمیایی اساسی که به وسیله آن موجودات زنده، رادیکال های آزاد اکسیژن را خنثی می نمایند، عملاً در همه موجودات یکسان است. پروفسور مایکل ریستو نوشیدن چای سبز را توصیه می نماید، زیرا در چای سیاه، پرواکسیدان های مفید در اثر تخمیر از بین می فرایند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1867

به "فواید متناقض چای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید متناقض چای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید