قدرتمندترین موشک ناسا 50 سال پس از آپولو به سمت ماه پرتاب شد

به گزارش مرجع مقالات، ابرموشک بدون سرنشین سامانه پرتاب فضایی ناسا روز چهارشنبه 16 نوامبر به سمت ماه پرتاب شد تا آغازگر ماموریت آرتمیس1 باشد.

قدرتمندترین موشک ناسا 50 سال پس از آپولو به سمت ماه پرتاب شد

پرتاب این ابر موشک که 50 سال پس از آخرین مأموریت آپولو صورت گرفته، نخستین ماموریت آزمایشی بدون سرنشین پروژه آرتمیس است تا از سطح ایمنی ماموریت های فضاپیماهای سرنشین دار در آینده اطمینان پیدا کند.

این ماموریت میلیاردها دلاری که با پرتاب قدرتمندترین موشک ناسا شروع شده، برای بیش از 25 روز برنامه ریزی شده است.

هدف از ماموریت آرتمیس 1 که با فرستادن یک فضاپیما یا کپسول بدون سرنشین به نام اوریون به مدار ماه صورت گرفته، اطمینان یافتن از سطح ایمنی ماموریت های فضاپیماهای سرنشین دار در آینده عنوان شده است.

در ماموریت آرتمیس1، سپر حرارتی کپسول فضاپیما آزمایش می گردد. این سپر حرارتی به هنگام بازگشت به اتمسفر زمین باید سرعت 40 هزار کیلومتر در ساعت و دمایی معادل نیمی از دمای سطح خورشید را تحمل کند.

این موشک که از پایگاه فضایی کندی در فلوریدای آمریکا پرتاب شده است قرار بود بسیار زودتر از این به سمت ماه فرستاده گردد اما نقص فنی و مسائل آب و هوایی باعث تعویق چند باره این برنامه شد.

ناسا امیدوار است با اجرای پروژه آرتمیس، رویای حضور پایدار انسان در ماه و ایجاد یک پایگاه دائمی بر سطح آن را به واقعیت تبدیل کند.

ناسا تصمیم دارد پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت آرتمیس1، ماموریت آرتمیس2 و 3 را پیش ببرد. بر اساس برنامه ناسا، در پرتاب بعدی که در سال 2024 میلادی انجام خواهد شد، 4 فضانورد به مدار ماه فرستاده می شوند و در ماموریت آرتمیس3 که برای سال 2025 برنامه ریزی شده است انسان ها در ماه فرود خواهند آمد.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2170

به "قدرتمندترین موشک ناسا 50 سال پس از آپولو به سمت ماه پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین موشک ناسا 50 سال پس از آپولو به سمت ماه پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید