قول وزیر ارشاد برای حمایت بدون محدودیت از جشنواره تئاتر فجر

به گزارش مرجع مقالات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود سال جاری برای افزایش کیفیت جشنواره تئاتر فجر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

قول وزیر ارشاد برای حمایت بدون محدودیت از جشنواره تئاتر فجر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه آدینه دهم دی به تماشای نمایش تا اشکستان در مجموعه تئاتر شهر نشست و در حاشیه آن، در پاسخ به پرسشی درباره مقدار تخصیص بودجه جشنواره و بعلاوه کوشش برای گستردگی برگزاری آن در استان های مختلف، تاکید نمود: ما سال جاری برای افزایش کیفیت جشنواره هیچ محدودیتی نداریم.

اسماعیلی با اشاره به افزایش کیفیت برگزاری این رویداد گفت: دوستان ما در اداره کل هنر های نمایشی و جشنواره، هر درخواستی در راستای افزایش کیفیت این رویداد داشته باشند، خواسته هایشان را برآورده کنیم.

بعلاوه حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر هم با توجه به صحبت های وزیر ارشاد درباره بودجه جشنواره گفت: بودجه جشنواره از ماه های قبل طی جلسات متعددی که در دبیرخانه با حضور رئیس انجمن هنر های نمایشی داشتیم، برآورد و تنظیم شد که با توجه به تورم بسیار بالا در کشور، تفاوت آن نسبت به سال گذشته اندک بوده است.

مسافرآستانه با اشاره به اینکه برای بخش هایی همانند بین الملل، برآورد بودجه مجزایی اجرا شده است، گفت: طی جلسه ای که با معاون اجرایی معاونت هنری داشتیم، بودجه جشنواره سال جاری مصوب شد، اما اختصاص آن متاسفانه با مشکلاتی روبرو بوده که شاید بخشی از آن ناشی از تغییرات مدیریتی در وزارتخانه باشد.

وی ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه با تصویب این بودجه، اختصاص آن هم به زودی صورت بگیرد، ادامه داد:، چون جشنواره با هزینه های جاری بالایی سر و کار دارد، امیدوارم با توجه به نظر مساعدی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بودجه جشنواره تئاتر فجر داشتند، این اختصاص سریعاً صورت بگیرد و دوستان کار خود را با دغدغه کمتری ادامه دهند.

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر در انتها با اشاره بر اینکه بودجه پیش بینی شده، بودجه ایده آلی برای برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر که مناسبتش جشن پیروزی انقلاب است، نیست، گفت: شرایط مالی کشور خاص است و سعی بر این خواهد بود که با نهایت صرفه جویی این جشنواره برگزار گردد و بودجه هم بر اساس همین اصل ارائه شده است. به همین دلیل، از بسیاری مسائل حاشیه ای صرف نظر نموده و بسیاری از تشریفات را کنار گذاشتیم تا با بودجه کنونی جشنواره ای آبرومند را برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1936

به "قول وزیر ارشاد برای حمایت بدون محدودیت از جشنواره تئاتر فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول وزیر ارشاد برای حمایت بدون محدودیت از جشنواره تئاتر فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید