ماجرای ارتباط وزیر اطلاعات با پرونده دیواندری ، حکم دختر وزیر سابق صادر نشده است

به گزارش مرجع مقالات، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص ارتباط و نسبت فرد مورد ادعای دیواندری با وزیر اطلاعات، پرونده مفقود شدن گندم های دولتی، شبهات پرونده بابک زنجانی و سرنوشت او و همچنین بازگشت اموال این متهم از خارج کشور توضیح داد.

ماجرای ارتباط وزیر اطلاعات با پرونده دیواندری ، حکم دختر وزیر سابق صادر نشده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در شانزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دیواندری در دادگاه گفته است که سخایی داماد وزیر اطلاعات از بانک ملت برای فردی به نام دستغیب تخفیف می گرفته است و اینکه آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: برخی از این نسبت هایی که بیان می شود، نتیجه اقدام و زاییده ذهن برخی اصحاب رسانه و مطبوعات است. اولاً در آن جلسه کسی نگفت این فرد چه نسبتی با آقای وزیر دارد اما به مطبوعات که آمد الحاق شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: گویا برخی همکاران شما نه حقوق بلدند و نه طب زیرا تعبیر ژن خوب نمی تواند درست باشد زیرا ژن به نسب مربوط است نه سبب. در پرونده ای که رسیدگی می کنیم این فرد متهم نیست و برای او قرار تامینی هم صادر نشده است. منهای این پرونده نامه ای به بانک نوشته شده یا خیر و اینکه اثر داشته یا خیر، خبر نداریم زیرا سخنگوی بانک نیستم و سخنگوی دستگاه قضا هستم و می دانم در پرونده قضایی ما این فرد به عنوان متهم نیست.

  • مفقود شدن گندم های دولتی

فارس نیز گزارش کرد: سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده گندم های مفقود شده در استان گلستان توضیح داد: این پرونده از جمله پرونده های عجیب بود. بررسی ها و گزارش های واصله به مرجع قضایی حکایت از این داشت که حجم قابل توجهی از این گندم مفقود شده است و وجود ندارد. رقمی بیش از 9 هزار تن گندم بود؛ آن هم گندمی که رزق اصلی مردم است.

وی اضافه کرد: دادستان گلستان وارد موضوع شد و اعضای هیات مدیره شرکت تولید آرد و آسیاب شرکت آق قلا تحت تعقیب قرار گرفتند. رسیدگی های قضایی انجام و محرز شد آنها این اقدام سودجویانه را انجام داده اند.

اسماعیلی اعلام نمود: در نتیجه، با حکم دادگاه، ابوالحسن فاضلی فرزند حیدر مدیرعامل شرکت به تحمل 9 سال حبس، میرحسین شجاعی فرزند مهدی عضو هیات مدیره به تحمل 9 سال حبس و نایب رئیس هیات مدیره نیز به تحمل 5 سال حبس محکوم شدند. برای هر 3 متهم ضبط اموال ناشی از عمل مجرمانه و معادل بهای میزان گندم مفقودی یا کسر شده، جزای نقدی صادر شد.

  • شبهات پرونده بابک زنجانی

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که در پرونده بابک زنجانی برخی شبهاتی مطرح می کنند، گفت: در این پرونده نمی دانم چرا همه می خواهند این پرچم را برافراشته نگه دارند. به پرونده رسیدگی و حکم صادر شده، اموال در ایران شناسایی و به دولت داده شده است.

وی ادامه دامه داد: تلاش هایی برای شناسایی و تملک اموال خارجی متهم هم اجرا شده است. در مورد حکم اعدام، اگر اموال برگشت، دادگاه تجدیدنظر می کند. تا حالا خیلی از اموال بازگشته است.

بر طبق این گزارش، خبرگزاری مهر نیز در گزارش نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه آورده است: اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حکم پرونده شبنم نعمت زاده صادر شده است یا نه، گفت: خیر، حکم هنوز صادر نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 607

به "ماجرای ارتباط وزیر اطلاعات با پرونده دیواندری ، حکم دختر وزیر سابق صادر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ارتباط وزیر اطلاعات با پرونده دیواندری ، حکم دختر وزیر سابق صادر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید