مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین 1700

به گزارش مرجع مقالات، وقتی که نام وانت بار را می شنوید، یاد چه چیزی می افتید؟ بیشتر مردم یاد نیسان های آبی رنگ یا مزدا وانت می افتند. بااین حال در کنار این تصویر عمومی از وانت بارها، باید نمونه هایی چون وانت آریسان، تندر پیکاپ یا همان رنو تندر وانت و وانت پراید را هم جا داد؛ وانت بارهایی که با وجود تفاوت ها و تمایزهایشان اغلب باهم مقایسه می شود. در این مقاله، ما به مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین 1700 می پردازیم.

مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین 1700

مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان

آریسان گزینه جایگزین وانت پیکان از سوی ایران خودرو بود. درواقع وقتی سایپا وانت پراید 151 (SAIPA 151) دارای ABS و کیسه هوا را به بازار عرضه کرد، ایران خودرو نیز برای ازدست ندادن بازار، اقدام به ارائه آریسان کرد.

وانت آریسان بر پلتفرم 405 ساخته شده و مانند وانت پراید که نیمه جلویی اش شبیه سایپا 131 است، از روبه رو چهره ای کاملاً مشابه پژو پارس دارد. برتری ظاهری این خودرو نسبت به رقیب، در این است که آریسان به دلیل ابعاد در ظاهر طویل ترش تداعی کننده یک پیکاپ است.

سایپا 151 از نمای روبه رو

مهم ترین بخش در خودروی باری، فضای بار آن است. در نگاه اول برای مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان، متوجه می شویم که برتری از آن آریسان است.

همچنین در مدل های گازسوز برخلاف وانت پراید که مخزن گاز آن در داخل فضای بار قرار گرفته است، در آریسان این مخزن در قسمت کفی فضای بار جاسازی شده است تا از فضای موردنیاز برای بخش بار کاسته نشود.

فضای داخل کابین در آریسان جادارتر و راحت تر به نظر می رسد که این امر به دلیل ابعاد بزرگ تر است. باتوجه به ابعاد پراید شاید این خودرو بار زیادی را نتواند جابه جا کند، اما در شهر با آن راحت تر خواهید بود.

نکته بعدی دیفرانسیل خودرو است. قطعاً خودروهای دیفرانسیل عقب توانایی حمل بار بیشتری دارد. در این بخش نیز وانت پرایدِ دیفرانسیل جلو رقابت را به آریسانِ دیفرانسیل عقب واگذار می کند. موتور 1.7 لیتری آریسان توان تولید 87 اسب بخار را دارد که از موتور 1.3 لیتری پراید وانت با توان تولید 71 اسب بخار به وضوح قوی تر است.

این نکته را نیز باید درنظر گرفت که وزن بیشتر آریسان شتاب و سرعت آن را برابر با پراید وانت و مصرف بنزین آن را زیادتر می کند.

نمای داخلی سایپا 151

مقایسه سایپا 151 با وانت کارا تک کابین 1700 سی سی

وانت کارا نسل تازه وانت مزداست که گروه بهمن بعد از اعمال تحریم ها و محروم شدن از موتور ژاپنی قدیمی اش که امتیازش به فورد واگذار شده بود، تولید کرد. در قلب این خودرو همان موتور قدیمی پیکان با کمی تقویت می تپد. این موتور 1.7 لیتری توان تولید 87 اسب بخار را دارد و کاملاً شبیه موتور آریسان است.

در بخش ظاهری، وانت کارا چهره ای کاملاً ساده و کمی شبیه به پیکان وانت دارد. درواقع این خودرو چهره زمخت و خشنی را که از یک پیکاپ انتظار می رود، بیشتر تداعی می کند.

فضای داخلی وانت کارا در مقایسه سایپا 151 راحت تر و جادارتر است. کارا مانند پرایدِ وانت، دارای ترمز ABS و کیسه هوای راننده و سرنشین است. علاوه بر این، کارا از کیفیت مونتاژ بهتری بهره می برد و عایق بندی کابین در آن بهتر عمل می کند. فضای بار در کارا از پراید وانت بیشتر است.

همچنین، به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، بدنه و موتور قوی تر، توان حمل بار بیشتری دارد. درکل، کارا به خودرویی باری جان سخت و کارآمد معروف است. قطعات یدکی آن به دلیل شباهت مشخصات فنی اش با پیکان به راحتی یافت می شود و از این جهت مانند پراید وانت مسئله ای ندارد.

نمای پشتی سایپا 151

مصرف سوخت وانت کارا به دلیل قدرت بیشتر و بدنه قوی ترش در مقایسه سایپا 151 زیادتر است. خرید و فروش وانت کارا کار راحت تری است. در نظر داشته باشید که مقایسه فوق بین کارا تک کابین با موتور 1700 سی سی اجرا شده، درحالی که این خودرو نمونه های دو کابین با موتور 2 لیتری نیز دارد.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه سایپا 151در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی های خرید و فروش سایپا 151

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2090

به "مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین 1700" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین 1700" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سایپا 151 با وانت آریسان و وانت کارا تک کابین 1700"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید