موسسه ثبت شرکت و برند ؛ انجام تغییرات شرکت

به گزارش مرجع مقالات، برای ورود به دنیای تجارت و رشد کسب و کار در مرحله اول احتیاج به ثبت یک شرکت دارید تا کارهای و فعالیت خود را به صورت قانونی انجام دهید.

موسسه ثبت شرکت و برند ؛ انجام تغییرات شرکت

در قدم اول برای اقدام به ثبت شرکت کسب اطلاعات کافی در خصوص امور ثبتی است. اما مهم ترین مسئله این است که این اطلاعات را از چه منبعی دریافت کنید؟ اولین چیزی که به فکر هر فردی می رسد جستجو در اینترنت است و استفاده از وب سایت هایی که تبلیغات شرکت های ثبتی هستند؛ اما مسئله مهم تری در این بین وجود دارد که بیشتر شرکت ها خیلی دوست ندارند اطلاعات کافی در اختیار کاربر قرار دهد. موسسه ثبتی و حقوقی فکر ناب در وب سایت، اطلاعات کافی برای آگاهی متقاضیان ثبت شرکت ارائه نموده است. برای این کار می توانید به وب سایت ما سر بزنید و در خصوص ثبت شرکت، ثبت برند و انجام تغییرات ثبتی و... مطالعه کنید. بعلاوه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه ثبتی فکر ناب تماس بگیرد.

انواع شرکت ها در ایران

شرکت های تجاری در ایران به هفت قسم تقسیم می شوند (طبق ماده 20 قانون تجارت):

  1. شرکت سهامی خاص
  2. شرکت مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی فراوری و مصرف

ثبت تغییرات شرکت

ثبت کردن شرکت اولین کار برای ورود قانونی به تجارت است؛ اما مسئله مهم دیگری وجود دارد و آن هم این است که همواره بعضی تغییرات در فرایند شرکتداری وجود دارد که با عنوان ثبت تغییرات شرکت یاد می گردد. بعضی از این تغییرات شامل موارد زیر است:

انواع ثبت تغییرات شرکت

  1. تغییر آدرس شرکت
  2. تغییرات در اساسنامه شرکت یا در محتویات اساسنامه آن
  3. تغییر نام شرکت
  4. تغییر در مقدار سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد.
  5. تغییر موضوع فعالیت شرکت
  6. تغییر قالب ثبت شرکت: به عنوان مثال شرکت را در قالب مسئولیت محدود ثبت نموده اید و پس از مدتی به علت محدودیت هایی که این قالب ثبتی دارد می خواهید آن را به شرکت سهامی خاص یا هر چیز دیگری تغییر دهید.
  7. تغییر مدت زمان فعالیت شرکت یا تمدید آن یعنی زمانی که اعتبار مجوز شرکت در حال اتمام است به تمدید آن باید بپردازید یا اینکه می خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید.
  8. تغییر اعضای هیئت مدیره

باید توجه داشته باشید که برای هر نوع تغییر در شرکت باید جلسه ای برگزار گردد که این تصمیم را صاحبان شرکت بگیرند و برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت ها اعلام نمایند تا این تغییر در آن اداره محترم، ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی لازم اطلاع دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی می تواند اداره مالیات، روزنامه رسمی، روزنامه کثیر الانتشار، بانک ها و… باشند.

برای هر نوع تغییرات در شرکت باید صورت جلسه ای تنظیم گردد که تغییرات مورد نظر را در خود تعیین کند و بدون هیچ گونه اشتباه، کم و کاستی برای اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

بعد از تائید اداره ثبت شرکت ها تصمیم مورد نظر در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار جهت اطلاع رسانی افراد حقیقی و حقوقی اعلام می گردد. تنظیم صورت جلسات تغییرات از مواردی است که کوچک ترین اشتباه در آن باعث رد صورت جلسات یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می گردد. در نتیجه این تغییر مهم باید به وسیله موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام گردد.

انواع صورت جلسات تغییرات

در شرکت ها و موسسات غیر تجاری صورت جلسات به طور کلی به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورت جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده
  • مجمع عمومی عادی سالیانه
  • مجمع عمومی عادی
  • صورت جلسه هیات مدیره
  • مجمع عمومی عادی شرکاء

جهت ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت و نیز کسب اطلاع از هزینه ثبت شرکت و تغییرات شرکت می توانید با مشاورین ما در موسسه ثبتی فکر ناب تماس بگیرید:

شماره تماس: 09122938218

منبع: کجارو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1990

به "موسسه ثبت شرکت و برند ؛ انجام تغییرات شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه ثبت شرکت و برند ؛ انجام تغییرات شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید