هنوز توافقی درباره ساختار دولت لبنان نشده است

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، خبرنگار المیادین در بیروت خاطرنشان کرد: هنوز درمورد ساختار دولت تازه توافقی نشده است.

هنوز توافقی درباره ساختار دولت لبنان نشده است

المیادین گزارش داد: جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان هم وجود فضای منفی در ملاقاتهایش با جنبش امل و حزب الله را تکذیب کرد.

جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی شایعات در خصوص وجود جو منفی در ملاقاتش با نمایندگان جنبش امل و حزب الله پیرامون بحران تشکیل دولت را رد کرد.

وی گفت: گره وزارت کشور باز شد.

خبرنگار المیادین اعلام نمود: مهلت 24 ساعته ای که حریری خواسته برقرار است و انتظار می رود که تحولی در هفته جاری رخ دهد.

از سوی دیگر منابعی در ریاست جمهوری لبنان اعلام نمودند که سرنوشت رایزنی های چند ساعت اخیر میان مقامات لبنان پیرامون دولت تازه امروز سه شنبه تعیین می گردد.

لازم به ذکر است که روز پنجشنبه 22 اکتبر 2020، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، پس از ملاقات و رایزنی با جریان های مختلف مجلس، سعد حریری را مأمور تشکیل کابینه تازه لبنان کرد. با این تصمیم، وظیفه بسیار دشواری به حریری محول شده است. این سیاستمدار 50 ساله که از سال 2016 رئیس دولت لبنان بود، در ژانویه 2020 زیر فشار افکار عمومی و اعتراضات سراسری علیه فساد و ناکارآمدی، از مقام خود کناره گرفت.

حسان دیاب، جانشین حریری، ماه اوت همین سال و پس از انفجار بندر بیروت، استعفا کرد. سپس مصطفی ادیب، سفیر سابق لبنان در آلمان مأمور تشکیل کابینه شد؛ اما او هم چند هفته بعد به علت اختلافات و رقابت های درون جناحی، از وظیفه تشکیل دولت عذرخواست.

از آن موقع تا به امروز توفیقی درباره تشکیل دولت تازه لبنان حاصل نشده است و اختلاف نظر میان میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان وجود دارد. کوشش های موازی از سوی اسقف مارونی های لبنان بشاره الراعی برای از سرگیری جلسات میان میشل عون و حریری انجام گرفته؛ اما تا به امروز نتایج مثبتی در پی نداشته است. هدف از این رایزنی ها؛ خنثی کردن کوشش ها برای کشاندن لبنان به سمت فروپاشی و ممانعت از شعله ور کردن اختلافات فرقه ای، مذهبی و هرج و مرج سیاسی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1713

به "هنوز توافقی درباره ساختار دولت لبنان نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز توافقی درباره ساختار دولت لبنان نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید