پرواز به استانبول کرونا زده فقط با 700 هزار تومان!

به گزارش مرجع مقالات، 85 مرکز استان در کشور ترکیه در شرایط بحرانی از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند و روز به روز به تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می گردد. به عنوان مثال آمار مبتلایان ترکیه به ویروس جهش یافته در یک روز به 32 هزار نفر رسید با وجود اینکه تعداد قربانیان آن نسبت به تعداد مبتلایان زیاد نیست، اما درگیری افراد با ویروس جهش یافته اتفاق ناخوشایندی است.

پرواز به استانبول کرونا زده فقط با 700 هزار تومان!

به گزارش مهر، همچنین با وجود قرمز بودن این مقصد، اما همچنان سفر به ترکیه در ایام نوروز انجام می شد و هنوز هم ادامه دارد، چون سفر به این کشور هنوز جزو سفر های ارزان قیمت خارجی است.

در تازه ترین اخبار نسبت به سفر های خروجی مسافران ایرانی به مقصد ترکیه، تنها واکنش ها به آن واکنش وزیر بهداشت بوده که از این سفر ها ابراز نگرانی نموده است و با وجود آنکه مدیران در این وزارت خانه هشدار داده بودند، اما نه تنها پرواز ها به مقصد ترکیه متوقف نشد بلکه بلیت هواپیما برای مقصدی مثل استانبول در ارزان ترین نرخ خود قرار گرفته است!

به عنوان مثال برای پرواز از تهران به استانبول نرخ بلیت هواپیما در تاریخ امروز تنها 719 هزار تومان است این رقم با اختلاف 20 هزار تومان فردا به 740 هزار تومان خواهد رسید. مسافران این مقصد کرونایی بنا به آنچه که دولت ترکیه خاطرنشان کرد، تنها لازم است تست منفی کرونا به همراه داشته باشند.

از آن طرف تردد های بین استانی نیز در داخل ایران بنابر گزارش وزارت راه و شهرسازی 144 درصد رشد داشته است و مسافران مبتلا به کرونا آزادانه به سفر رفتند. مسافران ورودی به ایران نیز در حال برگشت هستند.

در این راستا وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر کشور نوشته که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، لازم است حداکثر تا 48 ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب به وسیله مرز های هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد.

با وجود اینکه این نامه آنی در روز یازدهم فروردین 1400 نوشته شده، اما با گذشت چهار روز همچنان این سفر ها پا برجاست. از سوی دیگر آژانس های مسافرتی نیز اقدام به برپایی تور های گردشگری به مقصد ترکیه می نمایند و در بعضی دیگر با تبلیغ تور های ترکیه اعلام می نمایند که با خاتمه ایام نوروز این نرخ ها برای سفر به ترکیه کمتر شده است. این در واقع تبلیغ دیگری برای سفر گردشگران ایرانی به مقصد کرونایی ترکیه است. اقدامی که وزارت بهداشت را برای آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس نگران تر نموده است.

در همین رابطه دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در مصاحبه با ایرنا گفت: سفر به ترکیه ادامه دارد و تا این لحظه همه پرواز ها طبق برنامه صورت گرفته است.

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای قطع پرواز ها به ترکیه به دلیل افزایش کرونا اعلام نشده است از احتمال سختگیری و اقدامات جدید برای کنترل کرونا در مرز های مشترک اطلاع داد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: قرار است در جلسه آینده ستاد مبارزه با کرونا موضوع قطع پرواز ها آنالیز گردد، در صورتی که ستاد برنامه قطع پرواز ها را ابلاغ کند پرواز شرکت های هواپیمایی در راستا ترکیه لغو خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1557

به "پرواز به استانبول کرونا زده فقط با 700 هزار تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز به استانبول کرونا زده فقط با 700 هزار تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید