چطور موهای صورت رو به طور طبیعی روشن کنیم؟

به گزارش مرجع مقالات، موهای صورت یکی از بزرگترین مسائل برای زنان هستش و یک از مناطقیه که بیشتین تمرکز بر روی اونه. این باعث یک نگاه ناخوشایند میشه و قطعا حس زنانگی نداره. در اینجا چند راه برای روشن کردن این موها وجود داره. اثرات این ماسک ها ممکنه برای هر رنگ مویی فرق داشته باشه. اگر مو مشکی تیره دارین، ممکنه یه کمی دیرتر نتیجه بگیرین نسبت به اونهایی که مو روشن تری دارن.

چطور موهای صورت رو به طور طبیعی روشن کنیم؟

عسل و لیمو

عسل یک عنصر طبیعی معروف برای روشن کردن موهاست. این به آرومی رنگ موهای صورتتون رو کمرنگ میکنه و همچنین پوستتون رو هیدراته میکنه. عسل برای انواع پوست مناسبه چون به صورت طبیعی PH پوست رو متعادل میکنه.

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی، 1 قاشق چایخوری لیمو

روش تهیه: مواد رو به یه کاسه اضافه کنین و اونها رو مخلوط کنین. سپس اونو با یه قلم ماسک یا انگشتانتون روی صورتتون بزنین. میتونین صورتتون رو با آب خیس کنین تا یاری بکنه مواد طبیعی بهتر جذب بشن. ماسک رو برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست نگه دارین و سپس اونو بشویین.

این مخلوط موقعی که با لیمو که مقدار زیادی ویتامین C داره ترکیب میشه باعث دو برابر شدن مزایای اون میشه.

زردچوبه جنگلی

زرد چوبه جنگلی از زمان قدیم یه عامل روشن کننده موهای صورت بوده و استفاده منظم از اون به طور طبیعی رنگدانه ها رو در موهاتون روشن میکنه و به طور طبیعی باعث روشن شدن موهاتون میشه.

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری زردچوبه وحشی، 1 قاشق غذاخوری شیر

روش تهیه: هر دو مواد رو با هم مخلوط کنین تا به یه خمیر تبدیل بشه. اونو روی صورتتون بزنین و 15 دقیقه صبر کنین. سپس صورتتون رو با آب بشویین و با یه حوله خشک کنین.

به علت خواص رنگ آمیز زردچوبه ممکنه پوسستون مقداری رنگ زرد به خودش بگیره، پس این ماسک صورت رو در آخر هفته یا روزایی هایی که در خانه هستین استفاده کنین.

لیمو برای روشن کردن موهای صورت

لیمو میتونه موهای صورتتون رو به صورت سریع کم رنگ کنه. همونطور که اثر سریعی داره، ممکنه باعث تحریک پوست هم بشه. پس، قبل از استفاده از اون یه آزمایش کوچیک انجام بدین.

مواد لازم: 1 قاشق و نصفی غذاخوری از آب لیمو، 1 قاشق چایخوری شکر

روش تهیه: هر دو مواد رو با هم مخلوط کنین و اونو مثل یه اسکراب روی صورتتون ماساژ بدین. سپس، برای 5 تا 10 دقیقه صبر کنین و صورتتون رو بشویین.

آرد نخودچی

آرد نخودچی بهتون یاری میکنه پوست صورتتون رو لایه بردای کنین و پوست مرده و موهای ناخواسته رو از بین ببرین. یه مزیت دیگه ای که داره اینه که علاوه بر روشن کردن موهای صورتتون، رنگ پوستتون رو هم روشن میکنه.

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 1 قاشق غذاخوری شیر یا خامه، 1 قاشق چایخوری زردچوبه

روش تهیه: همه مواد رو بردارین و مخلوط کنین تا به یه خمیر تبدیل بشه. اونو زوی تمام صورتتون بزنین و 15 دقیقه منتظر بمونین. سپس، به آرومی اونو با یه پد صورت یا پارچه خیس شده در آب ولرم اسکراب کنین. در صورت جایگزین، میتونین یک قاشق چایخوری ماست یا گلاب به این مخلوط اضافه کنین تا پوستتون مرطوب بشه.

پاپایا و شیر

پاپایا به صورت عمیق پوست رو تغذیه میکنه و موها رو کم رنگ میکنه. این ماسک برای انواع مختلف پوست مناسبه.

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری پاپایا له شده، 1 قاشق چایخوری شیر

روش کار: مواد رو در یه کاسه بریزین و به خوبی با هم مخلوط کنین. سپس اینو با قلم ماسک یا انگشتاتون بر روی تمام صورتتون بزنین. این ماسک رو برای 15 تا 20 دقیقه روی صورتتون نگه دارین و سپس قبل از شستشو با انگشتاتون اونو ماساژ بدین.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 251

به "چطور موهای صورت رو به طور طبیعی روشن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور موهای صورت رو به طور طبیعی روشن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید