کانادا آماده تعلیق قرارداد 13 میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان است

به گزارش مرجع مقالات، کانادا گفت، در صورت ضرورت آماده تعلیق قرارداد فروش سلاح به عربستان است.

کانادا آماده تعلیق قرارداد 13 میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان است

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در حالی که ریاض در میان فشارهای روزافزون برای مجازات به خاطر قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول قرار گرفته است، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت، اگر به این نتیجه برسد که عربستان از سلاح استفاده غیر متعارف دارد، آماده تعلیق بزرگترین قرارداد فروش سلاح به عربستان است.

اظهارات ترودو بیانگر این است که ممکن است اوتاوا قراردادی که در سال 2014 منعقد نموده را به حالت تعلیق درآورد، براساس این قرارداد بخش کانادایی شرکت جنرال داینامیکس آمریکا صادرات خودروهای زرهی سبک به عربستان را برعهده گرفت، ارزش این قرارداد 13 میلیارد دلار است.

ترودو در مجلس کانادا با بیان اینکه انتظار دارد، سلاح صادراتی کشورش در راهی مورد استفاده قرار بگیرد که کاملا مطابق با حقوق بشر است گفت: قبلا هم وقتی که درباره احتمال استفاده نادرست از سلاح های صادر شده خود نگران بودیم، مجوز صادرات را تعلیق کردیم و در انجام دوباره این کار تردیم نخواهیم کرد.

وی همچنین قتل خاشقجی را محکوم کرد و گفت، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا به منظور آنالیز اقدامات بعدی با همپیمانان این کشور مذاکره می نماید.

دفتر ترودو در بیانیه ای بیان کرد، برای آنالیز موضوع خاشقجی روز دوشنبه با وزرا و مقامات دولت نشست ویژه ای برگزار نموده است.

فریلند هم به خبرنگاران گفت، درباره روابط با عربستان سوال های بسیار مهمی وجود دارد که باید مطرح شوند.

روابط میان کانادا و ریاض در امسال میلادی از زمان انتقاد کانادا از شرایط حقوق بشر در عربستان، تیره شده است؛ پس از اینکه اوتاوا خواهان آزادی فعالان حقوق بشری در عربستان شد، این کشور در ماه اوت روابط خود را با کانادا به حالت تعلیق درآورد.

منبع: خبر فوری
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 754

به "کانادا آماده تعلیق قرارداد 13 میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا آماده تعلیق قرارداد 13 میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید