کرونا در اروپا، از هشدار درباره تشدید بحران در آلمان تا مذاکرات مرکل و ماکرون برای لغو کنترل های مرزی

به گزارش مرجع مقالات، انستیتو رابرت کخ آلمان درباره شعله ور شدن مجدد بحران کرونا بر اثر رعایت نکردن قوانین کرونا هشدار داد و صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه برای لغو کنترل های مرزی گفتگوی تلفنی انجام دادند.

کرونا در اروپا، از هشدار درباره تشدید بحران در آلمان تا مذاکرات مرکل و ماکرون برای لغو کنترل های مرزی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر بسیاری از رسانه های اروپایی است.

هشدار وزیر دفاع آلمان درباره خطرات برگزاری اعتراضات کرونایی

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان انتقاد شدیدی به برگزاری اعتراضات ضد کرونایی که اواخر هفته گذشته هزاران نفر در آن شرکت کردند وارد نموده است.

وی با اعلام اینکه هر کسی می توان در آلمان در هر جایی می خواهد اعتراض کند در عین حال گفت: اما اگر تئوری های توطئه خام و یا یهود ستیزی گسترش یابد این خطرناک خواهد بود.

در اواخر هفته گذشته هزاران نفر در شهرهای برلین، اشتوتگارت، مونیخ و دیگر شهرهای آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. در این اعتراضات محدودیت ها و قوانین ضد کرونایی رعایت نمی شد.

کشور سوئد هم می خواهد انسان های پیر را در برابر بحران کرونا بهتر حمایت کند. این کشور می خواهد ستون مهم استراتژی خود در برخورد با بیماری کرونا را تنظیم نموده و میزان مرگ و میرهای کرونایی در خانه های سالمندان را تحت کنترل درآورد. دوات این کشور می خواهد حدود 210 میلیون یورو برای افزایش پرسنل خانه های سالمندان مد نظر قرار دهد تا از شهروندان پیر این کشور در برابر این بیماری بهتر حمایت کند.

مقامات ایالت بایرن هم اعلام نموده اند که در آینده می خواهند در اعتراضات کرونایی نیروهای پلیس بیشتری را به کار گیرند.

بازگشایی رستوران ها در هامبورگ

رستوران ها در هامبورگ هم در جریان کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی از روز چهارشنبه باز می شوند.

درخواست یاری شرکت های بیمه آلمان از دولت

به دلیل هزینه های اضافی و کاهش درآمدها در دوران کرونا شرکت های بیمه درمانی آلمان خواهان یاری های دولتی شده اند.

به گفته یک مقام فرهنگی در آلمان معلمان باید بعد از تعطیلات تابستان هم برای آموزش از راه دور آمادگی داشته باشند. این مقام مسئول گفته است: این هوشمندانه است که معلمان در تعطیلات تابستان همچنین به این مسئله بیندیشند.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در ایالت زاکسن آلمان

در ایالت زاکسن آلمان هم روز دوشنبه صدها نفر در مناطق مختلف علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس در مجموع حدود 850 نفر در مناطق مختلف ایالت زاکسن علیه این محدودیت ها اعتراض کردند.

هشدار درباره تشدید بحران کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده است که اگرهمه عاقلانه و منطقی رفتار نمایند شانس جلوگیری از موج دوم کرونا ایجاد می گردد.

پروفسور لارس شاد، معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان با اعلام اینکه خطر این بحران نسبت به 4 هفته پیش کم تر شده است گفت: اما هنوز این خطر برطرف نشده است.

وی تاکید نمود که اگر منطقی رفتار نگردد این بحران دوباره شعله ور خواهد. وی داشتن یک زندگی معمول مانند دوران قبل از بحران کرونا را تنها با یک داروی خوب و فراوری یک واکسن قابل تصور دانست.

وی همچنان از شهروندان آلمانی خواست که به قواعد ضد کرونایی پایبند باشند، فاصله ها را حفظ نمایند، دست ها را مرتب بشویند و حتی الامکان در خانه بمانند. وی گفت: این ویروس همچنان در آلمان هست و از بین نرفته است.

وی همچنین از افزایش موارد مرگ و میر کرونایی در هفته گذشته خبر داده و نرخ این مرگ و میرها را 4.4 درصد مطرح نمود.

تعطیلی مهد کودک ها و مدارس مؤثرترین راه مقابله با شیوع کرونا در آلمان

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که تعطیلی مهد کودک ها و مدرسه ها مؤثرترین اقدام برای کاهش شیوع کرونا است. بر این اساس از این طریق نرخ رشد موارد ابتلای جدید به کرونا حدود 7.9 درصد کاهش داشته است. این نتیجه یک آنالیز ارائه شده از مؤسسه بازار کار و تحقیقات حرفه ای (IAB) در نورنبرگ آلمان است.

قدردانی اشتاین مایر از پرستاران به مناسبت روز جهانی پرستار

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم به مناسبت روز جهانی پرستار (12 ماه می) در پیامی ویدئویی از همه شاغلان در این بخش قدردانی کرد.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواهان تمهیدات بهتر در اروپا در عرصه فراوری دارو شده است.

شرکت هواپیمایی رایان ایر اروپا که بزرگترین ایرلاین ارزان اروپایی است می خواهد از تابستان عملیات پروازی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

از اواخر ماه مارس این شرکت هواپیمایی بخش بزرگی از پروازهای خود را متوقف نموده و در حال حاضر روزانه حدود 30پرواز در بعضی مسیرها دارد.

کفتگوی تلفنی مرکل و ماکرون برای لغو کنترل های مرزی

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره لغو کنترل های مرزی بین دو کشور با هم مشورت هایی را انجام داده اند.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم تأیید کرد که صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه دوشنبه شب در این باره با هم به صورت تلفنی مصاحبه نموده اند.

کرونا در اروپا همچنان گسترش یافته و افراد بیشتری را مبتلا می نماید

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 268143 نفر به این بیماری مبتلا شده و 26744 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر این اساس در انگلیس هم تا به حال 223060 نفر به کرونا مبتلا شده و 32065 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 219814 نفر به کرونا مبتلا شده و 30739 نفر هم در اثر ابتلا به ای بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 177423 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 26643 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارا تتاا به حال 172576 نفر به کرونا مبتلا شده و 7661 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مقام اتریشی: موج دوم کرونا خواهد آمد

وولفگانگ سوبوتکا، رئیس شورای ملی اتریش در مصاحبه با یک رسانه چاپ این کشور با تاکید بر اینکه موج دوم کرونا خواهد آمد در عین حال گفت یک تفاوت بزرگی که با دور قبل وجود دارد این است که ما حالا آمادگی بهتری داریم.

در بحث ها ایجاد شده در آلمان درباره لزوم بازگشایی مرزها هم حزب لیبرال دموکرات از مرکل درخواست نموده است که برای این منظور به وزارت کشور آلمان فشار وارد کند.

دولت اسپانیا هم دستور داده است کلیه مسافران خارجی که قصد ورود به این کشور را از 15 ماه می دارند، به مدت 2 هفته در قرنطینه به سر ببرند. این اقدام با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

قرنطینه اجباری مسافران خارجی طی روزهای 15 تا 24 ماه می (26 اردیبهشت تا 4 خرداد) اجرا خواهد شد یعنی زمانی که شرایط فوق العاده در این کشور انتها خواهد یافت.

محدودیت های قرنطینه ای برای حدود 47 میلیون نفر از جمعیت اسپانیا از روز دوشنبه کاهش یافته است. این بخش نخست از طرح 4 مرحله ای دولت اسپانیا برای لغو محدودیت های قرنطینه ای به شمار می رود.

ولی با این حال، شهرهای بزرگی مثل مادرید و بارسلونا که به شدت از بحران شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تدابیر شدید قرنطینه ای را حفظ خواهند کرد و رستوران ها و کافه های این شهرها همچنان بسته خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 952

به "کرونا در اروپا، از هشدار درباره تشدید بحران در آلمان تا مذاکرات مرکل و ماکرون برای لغو کنترل های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار درباره تشدید بحران در آلمان تا مذاکرات مرکل و ماکرون برای لغو کنترل های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید