یبوست با این غذا ها بدتر می گردد

به گزارش مرجع مقالات، روزنامه آرمان: یبوست مسئله ای است که گاهی واقعا طاقت فرسا و ناراحت کننده می گردد. تغذیه سالم یکی از مهم ترین راه ها برای برطرف یبوست است. این غذاها باعث تشدید یبوست می شوند.

یبوست با این غذا ها بدتر می گردد

لبنیات

اگر زیاد دچار یبوست می شوید، به رژیم غذایی خود نگاهی بکنید. پنیر زیاد و شیر در بین غذاهایی هستند که یبوست شما را بدتر می نمایند.

اما مجبور نیستید لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید - فقط ضروری است لبنیات کمتری بخورید و در انتخاب خود بیشتر دقت کنید.

ماست پروبیوتیک مصرف کنید، پروبیوتیک باکتری های زنده ای هستند که برای سیستم گوارش مفید هستند. ان باکتری ها به برطرف یبوست یاری می نمایند.

فست فود یا غذاهای آماده

آیا زندگی پر مشغله شما باعث شده بیشتر به سمت غذاهای آماده و فست فود رو بیاورید؟ این غذاهای آماده ممکن است مناسب به نظر برسند، اما می توانند پیامدهایی نیز در پی داشته باشند.

بیشتر فست فودها حاوی فیبر کمی هستند. فیبر به حرکت غذاها در دستگاه گوارش یاری می نماید. با کمی وقت گذاشتن برای درست کردن غذا می توانید یاری زیادی به حرکت و عملکرد دستگاه گوارش خود کنید.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده مطمئنا خوشمزه تر هستند، اما بهتر است مصرف فیبر بیشتر را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید تا دفع راحت تری داشته باشید.

غذاهای سرخ شده سرشار از چربی هستند و هضم آنها سخت است. زمانی که غذا به آرامی در روده حرکت می نماید، آب زیادی از آن جذب می گردد. این مساله باعث خشک و سفت شدن مدفوع می گردد.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است اما فیبر کمی دارد.در عین حال لازم نیست تخم مرغ را از فهرست غذاهای خود حذف کنید. فقط کافی است غذاهای حاوی فیبر را همراه با تخم مرغ مصرف کنید.

می توانید یک املت همراه با اسفناج و گوجه فرنگی درست کنید و هم از پروتئین تخم مرغ و هم فیبر اسفناج و گوجه فرنگی استفاده کنید.

گوشت قرمز

گوشت نیز سرشار از پروتئین و چربی است اما فیبر ندارد. خیلی خوب است گوشت را همراه با کمی بروکلی بخورید. خوردن بروکلی با گوشت به حرکت غذا در سیستم گوارش یاری می نماید.

کیک

یکی دیگر از دلایل بروز یبوست خوردن دسرهای شیرین است. شیرینی ها، کلوچه ها و سایر خوراکی هایی که حاوی قند تصفیه شده هستند، دارای فیبر و مایعات کم و چربی زیادی هستند.

اگر دچار یبوست هستید، خوردن خوراکی های شیرین توصیه نمی گردد.

نان سفید

خوردن نان سفید به اندازه زیاد باعث سفت شدن مدفوع می گردد. آرد سفید کم فیبر عامل بروز این مشکل است. توصیه می گردد نان سبوس دار بخورید تا کمتر دچار یبوست شوید.

کافئین

نوشیدن قهوه در بعضی افراد باعث می گردد فرد زیاد به دستشویی برود، اما گاهی تاثیر عکس هم دارد. کافئین مانع حفظ آب بدن می گردد و در نتیجه در زمان نوشیدن کافئین آب بیشتری احتیاج دارید.

بنابراین توصیه می گردد اگر به یبوست مبتلا هستید، کافئین کمتری مصرف کنید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2320

به "یبوست با این غذا ها بدتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یبوست با این غذا ها بدتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید