یک تیم حفاری اشیاء عتیقه در شهرستان کهگیلویه دستگیر و منهدم شد

به گزارش مرجع مقالات، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در این شهرستان اطلاع داد.

یک تیم حفاری اشیاء عتیقه در شهرستان کهگیلویه دستگیر و منهدم شد

به گزارش خبرنگاران از دهدشت، سیاوش زمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعات مردمی مبنی بر احتمال حفاری در بخش سوق، با کوشش و همکاری ماموران یگان حفاظت و پاسگاه انتظامی سوق، در ورودی شهر سوق این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: از این گروه یک دستگاه فلزیاب با قابلیت های بالا برای حفاری، کاوش و کشف اشیاء دفینه در سایت های مختلف تاریخی کشف و ضبط شد.

زمان با بیان اینکه در دو سال گذشته 59 گروه حفاری اشیاء غیر مجاز در شهرستان کهگیلویه دستگیر و منهدم شده است، گفت: این مورد چهاردهمین گروهی است که سال جاری در این شهرستان دستگیر می شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر دستگاه گنج یاب پیشرفته، یک دستگاه خودروی پژو پارس، وسایل و ابزار حفاری کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه اعلام کرد: آثار و اشیاء تاریخی گنجینه ای گرانبهاست که باید از آنها محافظت گردد.

وی بر لزوم افزایش همکاری های مردم در حفظ آثار تاریخی و ملی تاکید نمود و گفت: این امر منجر به شناسایی و دستگیری سودجویان و ارتقاء سطح حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد می گردد.

زمان با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت شبانه روزی از محوطه ها و آثار باستانی حفاظت می نمایند، توضیح داد: با متخلفان و متجاوزان به عرصه های فرهنگی و باستانی به صورت جدی و قانونی برخورد می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 753

به "یک تیم حفاری اشیاء عتیقه در شهرستان کهگیلویه دستگیر و منهدم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تیم حفاری اشیاء عتیقه در شهرستان کهگیلویه دستگیر و منهدم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید