7 خوراکی موثر در پیشگیری از ریزش مو ها

به گزارش مرجع مقالات، ریزش مو در اثر بعضی بیماری ها مانند بیماری های خودایمنی، دیابت، کمبود ویتامین، استرس و حتی کمبود خواب، اختلالی شایع است.

7 خوراکی موثر در پیشگیری از ریزش مو ها

به گزارش prevention، تحقیقات نشان می دهد که امکان بازگشت مو های ریخته شده به وسیله تغییرات در رژیم غذایی میسر است. در اینجا 7 ماده غذایی موثر در رشد مجدد مو ها و جلوگیری از ریزش مو بیشتر معرفی شده است:

ماهی سالمون: شما برای تقویت مو های موجود رشد رشته های نو احتیاج به دریافت پروتئین کافی دارید. پروتئین برای فراوری کراتین که جزء کلیدی ساختار مو است، ضروری است. یک انتخاب هوشمندانه می تواند مصرف پروتئین های دریایی مانند ماهی باشد آنهم به لطف وجود اسید های چرب امگا 3 و ویتامینها.

عسل: مصرف عسل چه به صورت خوراکی و چه به عنوان یک درمان موضعی، می تواند نازک شدن مو ها را بهبود ببخشد. در مطالعات معین شده که بیماران مبتلا به درماتیت سبورئیک که پوسته پوسته شدن، خارش و از دست دادن مو را تجربه می نمایند، استفاده از مخلوط آب و عس برای 4 بار در هفته منجر به بهبود ریزش مو خواهد شد.

آجیل و دانه ها: بادام، پسته و دیگر انواع آجیل برای جلوگیری از ریزش مو های شما مفید است. نه تنها حاوی امگا سه هستند بلکه حاوی اندازه زیادی زینک هستند که برای مو های شما مفید است. علاوه بر این، آجیل باعث درخشندگی و ضخامت بیشتر مو ها می گردد و سرشار از سلنیوم است. (سلنیوم نوعی ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر است).

اسفناج: مطالعات نشان داده که زنان مبتلا به ریزش مو، دارای سطوح پایین تر آهن و ویتامین D 2هستند. در این میان غذا های غنی از آهن و ویتامین ث مانند اسفناج برای پیشگیری از مو بسیار مفید است. اسفناج برای فراوری سبوم ضروری است. سبوم یک نوع ماده چرب است که به وسیله غده های مو ترشح می گردد و در واقع نوعی نرم نماینده طبیعی موی سر محسوب می گردد.

میوه های حاوی ویتامین سی: بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین سی باشند چرا که از ریزش مو های شما جلوگیری می نمایند. پرتقال، توت فرنگی، کیوی و طالبی جزء این میوه ها هستند. ویتامین سی به عنوان آنتی اکسیدان از پوست و مو محافظت می نماید. این ویتامین بعلاوه برای جذب آهن، ماده دیگری که برای جلوگیری از ریزش مو ها ضروری است، ضروری است.

میگو: میگو و دیگر مواد غذایی حاوی زینک برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. البته جذب زینک بیش از حد نیز موجب ریزش مو ها می گردد، زیرا اندازه تستوسترون فراوریی بدن را افزایش می دهد. اندازه زینکی اندازه احتیاج روزانه به زینک 11 میلی گرم است. اگر به این اندازه استفاده گردد از ریزش مو ها جلوگیری می گردد.

تخم مرغ: اگر گیاه خوار هستید و در پی غذا هایی پروتئین دار برای تقویت موهایتان هستید، تخم مرغ و محصولات لبنی حاوی منابع غذایی کافی برای مو های شما هستند. در پی مواد لبنی کم چرب مانند شیر و ماست کم چرب باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1904

به "7 خوراکی موثر در پیشگیری از ریزش مو ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خوراکی موثر در پیشگیری از ریزش مو ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید