ادعای اسپر درباره نزدیک شدن ایران به نقطه مذاکره با آمریکا

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در یک سخنرانی عنوان داشت که ایران ذره ذره به نقطه مذاکره با ایالات متحده نزدیک تر می گردد.

ادعای اسپر درباره نزدیک شدن ایران به نقطه مذاکره با آمریکا

اسپر که برای دیداری دو روزه به لندن سفر نموده در سخنرانی خود در یک اندیشکده در این شهر گفت: از بعضی جهات به نظر می رسد که ایران دارد ذره ذره به نقطه ای نزدیک می گردد که می توانیم مذاکره کنیم.

رویترز نیز با مخابره این خبر می نویسد: وزیر دفاع آمریکا در ادامه ابراز امیدواری نموده که این مذاکرات نهایتاً اتفاق بیفتد.

اظهار نظر این مقام عالی رتبه در دولت آمریکا در حالی منتشر می گردد که در چند ماه گذشته روز به روز بر تنش بین دو کشور ایران و آمریکا افزوده شده و تنها در هفته گذشته دولت دونالد ترامپ در دو نوبت علیه ایران اعلام تحریم نموده است.

علاوه بر این، رئیس جمهور آمریکا در دو روز گذشته دو بار تاکید نموده است که تحریم ها علیه جمهوری اسلامی فعلاً قرار نیست لغو شوند.

با این حال اظهار نظر مارک اسپر می تواند به این معنی باشد که پشت پرده کوشش هایی در جریان است که می تواند در نهایت دو طرف به پای میز مذاکره بیاورد.

از جمله، فرانسه که یکی از طرف های توافق هسته ای، برجام، است طی روزهای اخیر کوشش نموده است یک خط اعتباری به ارزش 15 میلیارد دلار برای تجارت با ایران راه اندازی گردد؛ این پیشنهاد منوط به موافقت آمریکا و صدور معافیت برای خریداران نفت از ایران است.

گرچه یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته تاکید نمود که دیگر معافیتی برای خرید و فروش نفت توسط مشتریان ایران در کار نخواهد بود اما یک روز بعد خبر گفتگوی تلفنی دوباره امانوئل ماکرون با همتای آمریکایی وی منتشر شد.

دونالد ترامپ نیز خود به رغم تاکید بر عدم لغو تحریم ها، در پاسخ به خبرنگاران درباره احتمال دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، جواب داد که هر چیزی ممکن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 293

به "ادعای اسپر درباره نزدیک شدن ایران به نقطه مذاکره با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای اسپر درباره نزدیک شدن ایران به نقطه مذاکره با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید