ادعای نیویورک تایمز: ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد

به گزارش مرجع مقالات، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام کنونی و سابق ایالات متحده مدعی شد که دونالد ترامپ روز پنج شنبه 22 آبان طی نشستی در کاخ سفید از مشاوران ارشد خود پرسیده که آیا امکانی برای اقدام علیه سایت های هسته ای مهم ایران در هفته های آینده وجود دارد یا نه.

ادعای نیویورک تایمز: ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد

این گزارش که شامگاه دوشنبه 26 منتشر شده است، می گوید که، اما مشاوران ارشد ترامپ او را از این تصمیم که با استفاده از نیروی دریایی دست به حمله بزند، منصرف کردند.

به نوشته نیویورک تایمز، همه این مشاوران از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهوری، مایک پومپئو وزیر امور خارجه، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع، و ژنرال مارک مایلی رئیس ستاد مشترک ایالات متحده هشدار دادند که حمله به نیرو های ایران می تواند به سادگی منجر به یک نبرد گسترده تر در هفته های پایانی ریاست جمهوری ترامپ شود.

جلسه دونالد ترامپ با مشاوران ارشد خود یک روز پس از گزارش بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا شده است که مدعی شدند ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است.

نیویورک تایمز در این گزارش مدعی شده است که هدف هر حمله ای، خواه موشکی و خواه سایبری، تاسیسات هسته ای نطنز خواهد بود.

ترامپ در این حال از مشاوران خود پرسیده که او چه واکنشی به ایران می تواند نشان بدهد. به نوشته نیویورک تایمز، پس از آن که پومپئو و ژنرالی مایلی نسبت به مخاطرات حمله از طریق نیروی دریایی هشدار دادند، مقامات حاضر در جلسه به این نتیجه رسیدند که حمله موشکی از دستور کار خارج شده، اما با این حال ترامپ احتمالا شیوه های حمله به تاسیسات ایران و متحدانش را بررسی کند.

شماری از مشاوران امنیتی دونالد ترامپ نیز شامگاه چهارشنبه، یک روز قبل از این نشست در کاخ سفید، با یکدیگر دیداری داشتند که موضوع آن ایران بود.

این گزارش می گوید که حمله به ایران اگرچه به مذاق پایگاه اجتماعی دونالد ترامپ خوش نمی آید چرا که آن ها مخالف درگیر شدن بیشتر آمریکا در جنگ های خاورمیانه هستند، اما این اقدام به طور حتم می تواند روابط تهران با واشینگتن را خراب تر کند به طوری که برای جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، احیای توافق هسته ای با ایران سخت تر بشود.

جو بایدن وعده داده که ایالات متحده را به توافق هسته ای بازمی گرداند. بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه متحد اروپایی آمریکا همواره مخالف اقدام دونالد ترامپ در خروج از برجام بوده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1306

به "ادعای نیویورک تایمز: ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای نیویورک تایمز: ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید