ارتباط ژنتیک با بعضی موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

به گزارش مرجع مقالات، نتایج یک تحقیق نشان می دهد عامل ژنتیک با بعضی از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ارتباط دارد.

ارتباط ژنتیک با بعضی موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

به گزارش ایسنا، گروهی از پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: عامل ژنتیک می تواند در بروز بعضی از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد که به مرگ سالانه 3000 نوزاد منجر می گردد نقش داشته باشد.

به گفته محققان نوزادان با ناهنجاری ژنتیکی نمی توانند لیپیدهای موجود در شیر را تجزیه نمایند و زمانیکه تنها چند ماه از تولدشان نگذشته به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست می دهند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا سالانه حدود 3500 نوزاد در این کشور دچار مرگ ناگهانی و غیرمنتظره می شوند. موارد مرگ ناگهانی و غیرمنتظره نوزادان شامل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، خفگی در خواب و مرگ بر اثر عوامل ناشناخته می گردد.

به گفته محققان آمریکایی چندین عامل برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد. همچنین بعضی از این عوامل محیطی هستند اما در این آنالیز عامل ژنتیکی موثر در بروز این سندرم مورد مطالعه نهاده شد. در این مورد خاص این سندرم ناشی از نارسایی در آنزیمی است که چربی را تجزیه می نماید.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این شرایط سلول های قلب نوزاد نمی تواند چربی را به درستی به مواد مغذی تبدیل کند که همین امر موجب انباشت چربی فرآوری نشده می گردد و عملکرد قلب را مختل می سازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 428

به "ارتباط ژنتیک با بعضی موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط ژنتیک با بعضی موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید