استان قزوین با تابلوی فقر و نداری معرفی نشود

به گزارش مرجع مقالات، به گزارش خبرنگاران، مرتضی روزبه ظهر پنجشنبه در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهارداشت: هیجانات اوایل انقلاب موجب شد تا توجه به محرومان و نیازمندان در اولویت برنامه ها قرار گیرد تا شکاف طبقاتی کمتر شود.

استان قزوین با تابلوی فقر و نداری معرفی نشود

استاندار قزوین بیان نمود: تاسیس نهاد کمیته انقلاب با هدف کاهش فقر و شکاف در جامعه شکل گرفت اما امروز پدیده فقر دیگر قبح گذشته را ندارد و نوعی دیگر قلمداد می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فقر به یک موضوع مباح و معقول تبدیل شده و حتی در فرهنگ مدیریتی به گونه ای شده که هر مسئولی که اظهار فقر بیشتری کند قادر است اعتبارات بیشتری بگیرد و همواره به تصویر کشیدن وجهه نداری تاثیرگذار تر و نتیجه بخش تر است.

روزبه شرح داد: در شرایطی که توانمندی های زیادی در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و علمی داریم اما همواره در جلسات روی دیگر سکه را مطرح می کنیم که نداری و ناتوانی است.

استاندار اظهارداشت: بر اساس آمار رسمی حدود 14 درصد اقشار جامعه در استان آسیب پذیرند اما همواره در مناسبات رسمی همین آمار برای معرفی استان اعلام می شود که زیبنده نیست.

وی اضافه کرد: در این شرایط حتی آبرو و شخصیت افراد فقیر هم زیر سوال می رود در حالی که در میان افراد تحت پوشش افراد نخبه ای هستند که می توانند موجب افتخار استان شوند.

روزبه گفت: در سال گذشته میزان مالیات جمع آوری شده یک هزار و 50 میلیارد تومان بود و حجم گردش مالی استان هم بالغ بر 5300 میلیارد تومان گزارش شد اما این شرایط برای نشان دادن توانمند های هرگز مطرح نمی شود و چهره استان را همواره منفی و ضعیف نشان می دهیم.

وی بیان نمود: برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت، مناطق گردشگری، صنعت پویا و کشاورزی شکوفا از دیگر قابلیت های استان است و نباید این توانمندی ها در سایه فقر و نیازمندی پنهان بماند و چهره زشتی از استان را برای دیگران ترسیم کند.

حمید عابدیها مشاور فرهنگی استاندار هم در این دیدار گفت: دولت نباید در حوزه رفع فقر و نیازمندی ورود کند بلکه لازم است با حمایت تشکل های غیر دولتی زمینه فعالیت مناسب این بخش توسط خیرین فراهم شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ عزتمندی افراد نباید یا بهانه رفع محرومیت خدشه دار شود لذا لازم است عزت، کرامت افراد نیازمند در همه عرصه ها حفظ شود و کار خیر و کمک انسانی ترویج شود.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور هم در این نشست گفت: باید زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان تجت پوشش این نهاد در همه بخش ها فراهم شود.

وی افزود: در بسکمک از نقاط کشور افرادی تحت پوشش این نهاد هستند که به عنوان نخبه و چهره علمی می توانند مایه مباهات کشور شوند.

فتاح عصر امروز ضمن شرکت در نشست کارکنان کمیته امداد امام خمینی قزوین از توانمندی های این نهاد در استان دیدن خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 740

به "استان قزوین با تابلوی فقر و نداری معرفی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان قزوین با تابلوی فقر و نداری معرفی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید