افشاگری وزیر بهداشت از علت گسترش کرونای انگلیسی در ایران

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران : وزیر بهداشت گفت: باید همه مردم و مسئولان به دور از سیاست زدگی راه چاره موفقیت را در پیش گیرند اما متاسفانه بعضی از افراد در حال سو استفاده از موضوع هستند، اما باید این افراد بدانند زدن نظام هیچ عایدی برایشان نخواهد داشت.

افشاگری وزیر بهداشت از علت گسترش کرونای انگلیسی در ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، سعید نمکی امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از کادر درمان و همراهی مسئولان نظامی و انتظامی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا گفت: اگر مردم همراهی داشته باشند اوضاع بیماری کرونا و شرایط شیوع آن تحت کنترل در می آید اما گاها عدم همراهی و رعایت پروتکل ها سبب می گردد تا خسارات جبران ناپذیری تحمیل گردد.

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته کل کشور از لحاظ امور مختلف خصوصا کرونا در شرایط سختی قرار داشت اما کشور ما توانست با همکاری همه جانبه از این برهه سخت عبور کند و در این زمینه از بعضی کشور ها نیز در کنترل بیماری کرونا پیشی گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با توجه به تحریم ها در روز های نخستین شیوع بیماری کرونا کمبود لوازم بهداشتی محسوس بود گفت: با عزم جدی و پایدار و البته کوشش و همراهی مردم نه تنها اینکه مسئله کمبود مرتفع شده بلکه به یکی از کشور های صادر نماینده لوازم بهداشتی نیز تبدیل شده ایم.

وی با بیان اینکه در طول سال اخیر با سه جهش این ویروس منحوس که نفس ها را به شماره انداخت عبور کردیم، توضیح داد: شرایط حاضر نیز با جهش ویروس محقق شده و باید راه خروج از شرایط حاضر پیدا گردد اما با شرایط حاضر در طول هفته پیش رو موج بیماری بسیار سهمگین تر خواهد شد.

نمکی مطرح کرد: مسئولان بهداشتی همیشه در حال خدمات رسانی هستند و اندکی در این امور قصور نداشته اند با این حال امیدواریم با تجربه ای که در طول شیوع این بیماری بر کشور تحمیل شد و از آن با پیروزیت عبور کردیم در این برهه نیز پیروز عمل کنیم با این وجود علی رغم تمام مسائل کادر درمان اندکی از خدمت گزاری کوتاهی نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید همه مردم و مسئولان به دور از سیاست زدگی راه حل پیروزیت را در پیش گیرند اما متاسفانه بعضی از افراد در این فکرند از این موضوع سوء استفاده نمایند اما باید این افراد سیاست زده بدانند زدن نظام هیچ عایدی برایشان نخواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه بعد از دریافت واکسن کرونا نیز رعایت پروتکل ها همچنان باید ادامه دار باشد، بیان نمود: اگر بیماران کرونا به شکل سرپایی فیلتر شوند کنترل امور بسیار راحت تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل ها نسبت به سال گذشته رشد داشته است بیان نمود: بیمارانی که به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند در هفته دوم بیماری بد حال شده و نیازمند تمهیدات پزشکی خاصی هستند که حتما باید تحت مراقبت قرار گیرند.

نمکی با اشاره به اینکه مراسم شب احیا باید با شرایط ویژه و با برنامه ریزی و فکر انجام گردد، گفت: بنده اعتقاد به این مراسم و آیین دارم اما باید این نکته همیشه مد نظر قرار داشته باشد که نباید تحت هیچ شرایطی اوضاع را برای دشمن فراهم کنیم و بهانه ای برای بدنام کردن خودمان دست آنان دهیم.

وی با اشاره به اینکه فضای مسموم تبلیغاتی وجود دارد، گفت: اگر یکی از مومنان در این مراسم به کرونا مبتلا گردد موضوع را بسیار عظیم نمایی می نمایند اما بعضی ها رفت و آمد به ترکیه که گسترش شیوع بیماری را در پی داشت را منکر شدند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1581

به "افشاگری وزیر بهداشت از علت گسترش کرونای انگلیسی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری وزیر بهداشت از علت گسترش کرونای انگلیسی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید