اگر سفره تان سالاد کم دارد ...

به گزارش مرجع مقالات، این روزها تقریباً هر روز کلمه کالری را از دهان افراد مختلف می شنویم. با این همه توصیه منابع مختلف درباره مراقبت از وزن و عوارض ناخوشایند چاقی برای سلامتی، بسیاری ازافراد در خوردن دقت می نمایند یا حداقل سعی می نمایند این کار را انجام دهند. سالادها در رژیم های لاغری ارزش ویژه ای دارند و کسانی که رژیم لاغری دارند باید به موادی که در تهیه سالادها به کارمی برند دقت نمایند تا سالاد خوردن، برعکس باعث چاقی آنها نشود.

اگر سفره تان سالاد کم دارد ...

اگر سفره تان سالاد کم دارد ...

این روزها تقریباً هر روز کلمه کالری را از دهان افراد مختلف می شنویم. با این همه توصیه منابع مختلف درباره مراقبت از وزن و عوارض ناخوشایند چاقی برای سلامتی، بسیاری ازافراد در خوردن دقت می نمایند یا حداقل سعی می نمایند این کار را انجام دهند.

سالادها در رژیم های لاغری ارزش ویژه ای دارند و کسانی که رژیم لاغری دارند باید به موادی که در تهیه سالادها به کارمی برند دقت نمایند تا سالاد خوردن، برعکس باعث چاقی آنها نگردد.

موادی که می توانند سالادها را زیانبار نمایند ...

موادی چون گوشت ها یا نان های برشته شده درسالادها کالری اضافی به بدن شما تحمیل می نمایند. مغزها و دانه ها سالم ترند، ولی آنها هم کالری زیادی در خود دارند. بسیاری ازما به اشتباه فکر می کنیم مغزهایی مانند گردو، فندق و پسته چون کوچک هستند خوردنشان باعث چاقی نمی گردد! درحالی که همین خوراکی های کوچک بسیار پرکالری هستند.

اگر وزنتان متناسب است و به طورکلی بدون رژیم گرفتن مراقب وزن خود هستید، به اندازه متعادل از مغزها در سالاد بریزید، زیرا پروتئین و مقادیر فراوانی از چربی های غیراشباع دارند که برای حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری است.

چاشنی سالاد

به جای اینکه روی سالادتان چاشنی های چرب و چاق نماینده بریزید، از چاشنی های سالمی مانند آبلیموی طبیعی، سرکه و ماست کم چرب به همراه اندکی نمک، سیر یا فلفل بهره ببرید. این دیگر بستگی به سلیقه خودتان دارد. روغن زیتون هم یکی از عالی ترین چاشنی هایی است که می توانید به سالاد اضافه کنید. روغن زیتون هم کالری بالایی دارد، ولی برای قلب بسیار مفید است و می تواند به کاهش کلسترول بد خون (LDL) یاری کند، ولی چون کالری موجود در آن زیاد است، باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

اگر در تهیه سالاد از موادی مانند پنیر به خصوص پنیر پرچرب، مرغ سرخ شده و گوشت فرآوری شده استفاده نمایید، یک سالاد پر کالری تهیه خواهید کرد. به علاوه چربی های اشباع و مضرموجود در موادی مانند گوشت یا مرغ سرخ شده، می توانند کلسترول بدخون شما را بالا ببرند و باعث سخت شدن جداره شریان ها و گرفتگی عروق شوند.

سالادهای سالم چه دارند؟

سالادهایی که حاوی موادی چون انواع سبزی ها (مانند کاهو، کلم، هویج، پیاز، کلم بروکلی، جعفری، پیاز و سبزی های دیگر) هستند یا از میوه های مختلف (مانند سیب، پرتقال، موز، خیارو مانند اینها) تهیه شده اند، کالری کمی دارند و در عوض سرشار از ویتامین های مختلف به خصوص A و C و مواد معدنی چون کلسیم، مس، پتاسیم و آهن هستند که وجودشان برای حفظ سلامتی بدن حیاتی است.

هرروزسالادهای سالم بخورید ...

اگر سالادی که درست نموده اید گوشت، پنیر یا سس هایی چون مایونز در خود ندارد، درباره کالری آن نگران نباشید، اگر هر روز یک سالاد تهیه شده با میوه ها و سبزی های تاره بخورید، می توانید ازابتلا به بیماری های مختلف پیشگیری کنید. ضروری است در تهیه سالاد از انواع و اقسام مواد سالم استفاده گردد تا هم تمامی ویتامین ها و مواد معدنی لازم به بدن برسند و هم اینکه با یکنواخت شدن سالادها، از خوردن هر روزه آنها دلزده نشوید.

سالاد باید میوه ها وسبزی های خام را در خود داشته باشد، چرا که این خوراکی ها سرشار ازآنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن در برابرابتلا به انواع بیماری ها مانند بیماری های قلبی - عروقی و سرطان محافظت می نمایند. ویتامین های A و C دو نوع ازاین آنتی اکسیدان ها هستند. به علاوه میوه ها وسبزی ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضد پیری می باشند که به حفظ سلامت و زیبایی موها، تازگی و جوان ماندن پوست و داشتن ناخن های مستحکم یاری می نمایند، بنابراین اگر سالادهای سالم جزء همیشگی برنامه غذایی شما باشند، می توانید به حفظ سلامتی اندام های داخلی و حفظ زیبایی و طراوت ظاهری خود یاری بزرگی بکنید.

منبع:نشریه دنیای تغذیه، شماره نشریه 98.

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1794

به "اگر سفره تان سالاد کم دارد ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سفره تان سالاد کم دارد ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید