با این رژیم غذایی شکم خود را 6 تکه کنید!

افراد بسیاری رویای دستیابی به شکم شش تکه را در سر می پرورانند، اما زندگی شلوغ در اداره، مدرسه یا خانه ممکن است برنامه ورزشی شما در جهت تحقق این هدف را مختل کند.

با این رژیم غذایی شکم خود را 6 تکه کنید!

به گزارش، باشگاه تنها مکانی نیست که می توانید بدن رویایی خود را در آن بسازید و آشپزخانه نیز می تواند در تناسب اندام شما نقش مهمی ایفا نماید.

افراد بسیاری رویای دستیابی به شکم شش تکه را در سر می پرورانند، اما زندگی شلوغ در اداره، مدرسه یا خانه ممکن است برنامه ورزشی شما در راستا تحقق این هدف را مختل کند.

خوشبختانه روش دیگری برای یاری به کوچک شدن اندازه دور کمر و بهره مندی از شکم عضلانی و شش تکه وجود دارد و آن اصلاح و تنظیم رژیم غذایی است.

باشگاه تنها مکانی نیست که می توانید بدن رویایی خود را در آن بسازید و آشپزخانه منزل نیز می تواند در تحقق اهداف تناسب اندام شما نقش مهمی را ایفا نماید.

بعضی مواد غذایی می توانند روند چربی سوزی را تسریع نمایند و شکل بدن را بهبود ببخشند. در ادامه با بعضی از آن ها بیشتر آشنا می شویم.

ترکیبی خوب از میوه ها و سبزی ها می تواند یک وعده غذایی بسیار مغذی را در اختیار شما قرار دهد. این مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است که به کاهش وزن و تقویت چربی سوزی یاری می نمایند.

از جمله بهترین گزینه ها در این زمینه می توان به جو دوسر، جو، گندم سیاه و کینوآ اشاره نمود. غلات کامل با داشتن فیبر فراوان نقش مهمی در کاهش وزن، تنظیم گوارش و قند خون ایفا می نمایند. همچنین، آن ها منبع خوبی برای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

پسته، گردو، بادام، آجیل برزیلی در کنار دانه های چیا، کتان، کدو تنبل و شاهدانه منابع خوبی برای چربی های سالم و همچنین فیبر و پروتئین هستند. مطالعات نشان داده اند که مصرف 43 گرم بادام در روز می تواند به طور موثر چربی شکم را کاهش دهد، در شرایطی که آرد چیا می تواند به بهبود اندازه دور کمر یاری کند.

دلیل خوبی برای افزودن ماهی هایی مانند سالمون، خالمخالی، تن و ساردین به رژیم غذایی وجود دارد. اسید های چرب امگا-3 موجود در این مواد غذایی می توانند به کنترل وزن یاری نمایند. همچنین، ماهی های چرب سلامت قلب، عملکرد مغز و واکنش های التهابی را بهبود می بخشند.

دیر زمانی است که چای سبز به عنوان یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزن شناخته شده است. چای سبز حاوی کاتچین ها، مانند اپی گالوکاتچین گالات است که کالری سوزی طی روز را تقویت می نمایند. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم چای سبز می تواند به کاهش چربی شکم، وزن و اندازه دور کمر یاری کند.

فهرست دیگری از مواد غذایی وجود دارد که در راستا دستیابی به شکم 6 تکه باید مد نظر قرار بگیرد.

این فهرست شامل مواد غذایی است که می توانند به سلامت کلی و اندازه دور کمر شما آسیب برسانند.

نوشیدنی های شیرین، مانند نوشابه های گازدار، نوشیدنی های ورزشی و آبمیوه ها، تنقلات شیرین مانند کلوچه ها و کیک ها، غذا های سرخ شده، الکل و غلات پالایش شده می توانند آثار مواد غذایی مفید برای کاهش وزن و اندازه دور کمر را خنثی سازند.

این قبیل مواد غذایی به واسطه افزایش چربی بدن، محتوای کالری و چربی های ترانس زیاد و محتوای فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کم، شناخته شده هستند.

منبع: عصر ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 8 مرداد 1398 شناسه مطلب: 175

به "با این رژیم غذایی شکم خود را 6 تکه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این رژیم غذایی شکم خود را 6 تکه کنید!"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید