تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه ها خبرنگاران

به گزارش مرجع مقالات، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه ها و بخش خصوصی اطلاع داد و توضیح داد: این سند هم اکنون در اختیار مراجع ذی ربط گذاشته شده و در حال طی کردن مراحل قانونی خود است.

تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه ها خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید بر اهمیت بهره وری تاکید نمود و توجه ویژه به سرمایه انسانی در کشور را ضروری خواند.

وی در خصوص رویکرد این جشنواره گفت: بر اساس شرایط حال حاضر کشور، مولفه های اصلی رشد اقتصادی در سه حوزه سرمایه گذاری، اشتغال و بهره وری تعریف می شوند.

وی سهم منابع انسانی در رشد اقتصادی کشور را حدود 18 درصد دانست واضافه کرد: این سهم در کشور های آسیایی شرقی 22 و در کشور آمریکا 34 درصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرمایه ثابت مبتنی بر آی تی در کشور حدود 88 درصد است، گفت: این عدد، آمار بالایی را در این زمینه نشان می دهد.

وی توجه به بهره وری به وسیله کارآفرینی نوآورانه در کشور را ضروری دانست و گفت: این موضوع در حال حاضر در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نهاده شده است.

منصوری توضیح داد: در قواعد اجرایی کشور به مقوله کارآفرینی به عنوان بنگاه توجه می گردد و شخص کارآفرین مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در قوانین موجود کشور بیشتر از بنگاه ها حمایت می گردد تا فرد به عنوان یک کارآفرین، توضیح داد: این جشنواره نمادی از حمایت و قدردانی از فرد کارآفرین تلقی می گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: درهمین راستا مصوبه ای تنظیم شده و فرایند آن در کمیسیون اقتصادی با مشارکت دستگاه ها و بخش خصوصی دردست پی گیری است.

منصوری با تاکید بر اینکه منزلت اجتماعی و کسب و کار کارآفرینان به عنوان فرد باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد، اضافه کرد: تسهیل در مباحث گمرکی، اخذ ویزا برای کارآفرینان و هماهنگی های مورد احتیاج در نظام تامین اقتصادی برای این افراد از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آنچه که مورد تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاده شد، حمایت از افراد کارآفرینی بود که در حوزه فعالیت های نوآورانه فعالیت نموده اند، توضیح داد:در این راستا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و کارخانه های نوآوری را در برنامه های خود قرار داده است.

منصوری به اقدامات اجرا شده در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین اشاره نمود و اضافه کرد: با برنامه ریزی های اجرا شده، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین ایجاد شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه احتیاجمند ایجاد پلتفرم های لازم برای فعالیت کارآفرینان و بخش خصوصی هستیم، اضافه کرد: مأموریت این بنیادها، مشارکت بخش خصوصی و توسعه پلتفرم ها در حوزه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته مرکز ملی توسعه صنعت آبزیان را با مشارکت وزارت کشاورزی ایجاد نموده ایم اضافه کرد: به همین منظور بنیاد ملی توسعه محتوای دیجیتال نیز به صورت تخصصی ایجاد شده است.

معاون اشتغال توضیح داد: در حوزه های تخصصی با مشارکت دستگاه های مربوطه و بخش خصوصی کوشش شده است پلتفرم هایی ایجاد گردد تا کارآفرینان به عنوان شخص به راحتی بتوانند قابلیت های خود را شکوفا نمایند.

منصوری به فرآیند انتخاب کارآفرینان در استان ها اشاره نمود و اضافه کرد: سالانه در هر استان با سازوکار های موجود، 10نفر کارآفرین برتر انتخاب و با توجه به شاخص های معین 10 نفر نیز در سطح ملی به عنوان کارآفرین برتر شناسایی و انتخاب می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1508

به "تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه ها خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه ها خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید