خبرنگاران راه اندازی پویش اجتماعی همه باهم همیار برق در آذربایجان غربی

به گزارش مرجع مقالات، ارومیه- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: پویش اجتماعی همه با هم همیار برق با هدف کاهش مصرف در این استان راه اندازی شد.

خبرنگاران راه اندازی پویش اجتماعی همه باهم همیار برق در آذربایجان غربی

اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این پویش اجتماعی با هدف جلب همکاری هر چه بیشتر مشترکان برق استان راه اندازی شده تا با بهره گیری از راهکارهای ساده مدیریت مصرف، با موفقیت پیک بار برق امسال را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: عبور از پیک بار بدون مدیریت اضطراری بار، در حالی یکی از دغدغه های فصل تابستان محسوب می شود که با چند راهکار ساده می توان این دغدغه را به راحتی با استفاده از مشارکت شهروندان پشت سر گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار ایرانی در ساعات پیک مصرف، این امر مهم به راحتی تحقق می یابد.

حسن بگلو ادامه داد: در زمان پیک بار و فصل گرم برای تامین برق مصرفی مورد نیاز، صرف هزینه های میلیاردی برای سرمایه گذاری در راستای احداث نیروگاه جدید منطقی نیست و به جای احداث نیروگاه های جدید، کم هزینه ترین و راحت ترین روش، مدیریت مصرف است که به سادگی می توان پیک تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کرد.

وی گفت: مردم همیشه همراه آذربایجان غربی، برای گذر بدون خاموشی از پیک بار تابستان مانند سال های گذشته باید همراه خادمان خود در صنعت برق باشند و علاوه بر پیوستن به کمپین همه با هم همیار برق، با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق مانند خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده از نور طبیعی خورشید، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک، خاموش کردن چراغ ها و لوازم سرمایشی هنگام ترک خانه و محل کار، استفاده از کولرهای آبی و نصب سایبان بر روی آنها، ما را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.

وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می دهند؛ طبق بررسی ها سالانه 20 هزار مگاوات برق در این سیستم ها در کل کشور مصرف می شود که رقم بسیار زیادی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران راه اندازی پویش اجتماعی همه باهم همیار برق در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی پویش اجتماعی همه باهم همیار برق در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید