دستور تهیه رقایب حلوا؛ حلوای سنتی گیلان

به گزارش مرجع مقالات، رقایب حلوا یا حلوای تخم گشنیز یکی از حلوا های سنتی رشت و استان گیلان است که طعمی متفاوت و دلپذیر دارد.

دستور تهیه رقایب حلوا؛ حلوای سنتی گیلان

رقایب حلوا یا حلوای رقایب به نام حلوای تخم گشنیز هم شناخته می گردد، حلوا رقایب، یکی از حلوا های سنتی استان گیلان به خصوص شهر رشت است. برای تهیه حلوا بهتر است از آرد سنگک استفاده نمایید که کمی تیره و زبر است، ولی آرد سفید را هم می توانید به جای آن بهره ببرید.

البته امروزه اغلب برای تهیه حلوا از آرد سفید استفاده می گردد تا حلوا رنگ و روی زیباتری داشته باشد. حلوای تخم گشنیز را می توانید به سلیقه خودتان با خلال پادام و پودر پسته تزئین نمایید. یکی از روش های سنتی برای سرو حلوا رقایب، بعد از خاموش کردن حرارت، اضافه کردن خلال بادام به حلوا و ورز دادن آن است.

دستور تهیه رقایب حلوا؛ حلوای سنتی گیلان

مواد لازم:

طرز تهیه رقایب حلوا گیلانی

برای تهیه شیره حلوا، شکر، آب، گلاب، زعفران و هل را در قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید و 5 دقیقه بجوشانید. روغن را در کاسه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم گردد. آرد را 2 بار الک کنید و در قابلمه ای روی حرارت مرتب هم بزنید و تفت دهید تا کرم رنگ گردد.

روغن داغ را به آرد اضافه نموده مخلوط کنید تا آرد طلایی رنگ گردد. تخم گشنیز را هم به آرد اضافه نموده و مخلوط نمایید. حرارت را کم کنید و شیره داغ را به آن اضافه نمایید و هم بزنید یکدست گردد. کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و وسط ظرف جمع گردد و روغن بیندازد.

منبع: وب گاه بیتوته

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2251

به "دستور تهیه رقایب حلوا؛ حلوای سنتی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه رقایب حلوا؛ حلوای سنتی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید