دل بستن به وعده تسلیحاتی آمریکا توهم است

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران: رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق با تأکید بر اینکه دل بستن به وعده های تسلیحاتی آمریکا توهم است، بر همکاری نظامی دولت عراق با ایران، روسیه و چین تأکید کرد.

دل بستن به وعده تسلیحاتی آمریکا توهم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در گفت وگویی مطبوعاتی گفت آمریکا در نهایت جنگنده های F16 را در اختیار عراق قرار نخواهد داد و هدف واشنگتن از این خلف وعده، طولانی کردن جنگ در عراق است.

الزاملی وعده های آمریکا به عراق درخصوص تجهیز این کشور به جنگنده های F16 را توهم و سراب توصیف و پیشنهاد داد که عراق به همکاری نظامی با ایران، روسیه و چین اقدام کند.

این عضو مجلس عراق اضافه کرد: دولت سابق عراق در قراردادی که با آمریکا برای خرید 36 جنگنده F16 بسته بود، بهای کامل این قرارداد تسلیحاتی را پرداخت نموده ولی تا به امروز حتی یک فروند هواپیما را تحویل نگرفته است.

وی توضیح داد: طرفین آمریکایی و عراقی موافقت نموده بودند که این جنگنده ها در ابتدای سال 2013 تحویل عراق داده گردد ولی زمان آن ابتدا به سال 2014 و سپس به سال 2015 به تعویق افتاد و اکنون نیز به نظر می رسد این موضوع به سال آینده موکول خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرف آمریکایی به بهانه های واهی نمی خواهد در نهایت عراق را به این جنگنده ها مجهز کند. واشنگتن نمی خواهد عراق ارتشی قوی و مقتدر داشته باشد بلکه خواهان طولانی کردن جنگ در عراق است تا عراقی ها از تروریسم همچنان رنج ببرند.

رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق دل بستن به وعده های تسلیحاتی آمریکا را توهم و سراب خواند و خواهان آن شد که عراق با ایران، روسیه و چین همکاری نظامی برقرار کند.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق، پنجشنبه گذشته اعلام نموده بود که جنگنده های F16 تابستان جاری به بغداد تحویل داده و در پایگاه هوایی بلد مستقر خواهند شد.

بعضی منابع نظامی عراقی اعلام کردند که دولت وقت عراق در سال 2012 مبلغ 900 میلیون دلار بابت این قرارداد تسلیحاتی به واشنگتن پرداخت نموده است.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 649

به "دل بستن به وعده تسلیحاتی آمریکا توهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل بستن به وعده تسلیحاتی آمریکا توهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید