نگرانی فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از کاهش بیشتر شمار نیروهای ارتش

به گزارش مرجع مقالات، خبرنگاران: فرمانده نیروهای مسلح انگلیس با بر شمردن خدمات و سودمندی نظامیان این کشور خواهان عدم کاهش بیشتر شمار این نیروها و تخصیص بودجه بیشتری به بخش دفاعی انگلیس شد.

نگرانی فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از کاهش بیشتر شمار نیروهای ارتش

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه تلگراف انگلیس، ژنرال سر نیک هاتن فرمانده نیروهای مسلح انگلیس در اظهاراتی اعلام نمود که دیوید کامرون نخست وزیر این کشور پس از انخابات عمومی آینده انگلیس با کاهش تعداد سربازان ارتش این کشور مخالفت می نماید.

هاتن در حالی که موضوع وجود فشارهای اقتصادی در هنگام شروع به کار این دولت را پذیرفت، اما متعهد شد که با کاهش تعداد (نیروهای) ارتش به وسیله درون سیستم مخالفت کند.

وی با اشاره چگونگی یاری های سربازان (ارتش) برای تأمین امنیت بازی های المپیک سال 2012 لندن و مبارزه با بیماری ابولا در آفریقا، گفت که مقامات دولتی بایستی قدردان سودمندی قابل توجه ارتش انگلیس باشند.

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس همچنین گفت زمانی که گروه های تروریستی بین المللی همچون داعش تهدیدی طولانی مدت علیه مردم انگلیس ایجاد نموده اند، نباید تسلیم تهدید های آن ها شد، بلکه بایستی به صورت عادی به زندگی خود ادامه داد.

این در حالی است که دولت محافظه کار این کشور در اجرای وعده خود برای تخصیص 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور پس از سال 2015 - که از تعهدات اساسی اعضای ناتو است - شکست خورده است.

دولت ائتلافی این کشور چند ماه پس از به دست دریافت قدرت اعلام نمود که نیروهای عادی ارتش این کشور از 102 هزار تن به 82 هزار تن کاهش خواهد یافت. قرار است که پس از انتخابات سال 2015 نیز یک آنالیز راهبردی دیگر انجام گردد که از هم اکنون نگرانی هایی را در خصوص کاهش بیشتر شمار نظامیان این کشور برانگیخته است.

اعضای محافظه کار مجلس این کشور و ژنرال های بازنشسته ارتش به نشریه تلگراف گفته اند که کامرون قول داده است مخارج دفاعی را در سطحی بیش از 2 درصد فراوری ناخالص ملی که در مانیفست محافظه کاران عنوان شده است، قرار دهد، به گفته این افراد هرگونه اظهارنظر و تصمیمی غیر از این خطرناک و اسفناک خواهد بود.

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس در اظهارات خود اشاره نموده است که دیوید کامرون به طور خصوصی گفته است که خواستار کاهش تعداد نظامیان به کمتر از 82 هزار تن نیست.

وی گفت: من می دانم که نخست وزیر نمی خواهد که بار دیگر نیروی انسانی نیروهای نظامی کاهش یابد. اما همچنان بعضی موضوعات مرتبط با تثبیت اقتصادی (ثبات بودجه) وجود دارد که با آن روبرو خواهیم شد و باید از آن مطلع باشیم.

هاتن اضافه کرد: البته ... من همواره فکر می کنم که بهتر است که درون سیستم کار کرد و اجازه داد که یک شورای خردمند بهترین نتایج را به بار آورد. نهایتا اینکه من نمی توانم از درون به دولت چیزی را دیکته کنم .... من نمی توانم درباره آنچه به نیروهای مسلح و بخش دفاعی تخصیص داده می گردد چیزی را دیکته کنم.

به گفته وی: این چیزی است که مردم می توانند انجام دهند، چیزی است که رسانه ها می توانند انجام دهند. تمامی آنچه می توانم انجام دهم تنها شامل کوشش برای ارائه مشورت به هر کسی در باره سودمندی قابل توجه نیروهای مسلح است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 605

به "نگرانی فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از کاهش بیشتر شمار نیروهای ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از کاهش بیشتر شمار نیروهای ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید