10 هزار دلار در ثانیه ، درآمد 73 میلیارد دلاری آمازون در زمانه کرونا

به گزارش مرجع مقالات، شرکت آمازون به لطف شیوع کرونا و افزایش سفارش های آنلاین مردم مانده در قرنطینه مرزهای دنیای تجارت را درنوردید و به درآمد 73 میلیارد دلار در سه ماه اول 2020 رسید.

10 هزار دلار در ثانیه ، درآمد 73 میلیارد دلاری آمازون در زمانه کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، تقریبا تمام فعالان بازار سرمایه و سهام در جهان منتظرند مدیران آماوزن درآمد خود را از فروش و عملکرد سه ماه اول 2020 اعلام نمایند. پیش تر گفته شده بود جف بیزوس، مالک و عظیم ترین سهامدار آمازون 24 میلیارد دلار در همین یکی دو ماه اوج دریافت بیماری کووید-19 به ثروت شخصی خود افزوده و با 145 میلیارد دلار فاصله خود را با عظیم ترین پولدارهای جهان بیشتر نموده است.

کارشناسان برآورد نموده اند آمازون در دو ماه اخیر در هر ثانیه 10 هزار دلار از راه فروش جنس های موجود در انبارها درآمد داشته و ارزش سهام خود را 42 درصد افزایش داده است. به این ترتیب، سهام آمازون در وال استریت از رکورد 2400 دلار هفته پیش هم فراتر رفته و باعث شده این شرکت با 1.2 تریلیون دلار، سومین شرکت ارزشمند آمریکا پس از مایکروسافت 1.35 تریلیون دلاری و اپل 1.25 تریلیون دلاری باشد.

درآمد 73 میلیارد دلاری آمازون در ماه های ژانویه تا مارس 22 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. صدها میلیون شهروند که در گوشه و کنار جهان در کوشش برای در امان ماندن از ویروس کرونا در خانه مانده اند، به خرید آنلاین روی آورده اند و این یعنی افزایش درآمد شرکت های فروش آنلاین و کاهش درآمد دیگر شرکت های خرد و کلان. آمازون از انگشت شمار کسب و کارها در زمانه کروناست که پررونق تر از گذشته شده است.

بیزوس 56 ساله که در 1994 کسب و کار فروش اینترنتی را در گاراژ خانه خود راه انداخته بود، فقط در هفته گذشته 13 میلیارد پولدارتر شد و حالا با 145 میلیارد دلار دارایی شخصی، فاصله ای نجومی با دیگر ثروتمندان عظیم جهان دارد. در واقع، حساب بانکی مالک آمازون 40 میلیارد دلار فربه تر از تمام دارایی بیل گیتس است که در رتبه دوم پولدارهای جهان ایستاده و وارن بافت پس از آنها در رتبه سوم قرار گرفته است.

بیزوس که همین یکی دو روز پیش یک خانه 16 میلیون دلاری در منهتن نیویورک خرید، 11 درصد سهام آمازون را همچنان در اختیار دارد. مدیران شرکت هفته گذشته اعلام کردند در کوشش برای پاسخ دادن به سفارش های مشتریان، 75 هزار نفر دیگر استخدام می نمایند. در هفته های اخیر هم 100 هزار نفر دیگر به استخدام آمازون درآمده بودند و حالا تعداد تمام کارکنان این شرکت در جهان در آستانه رسیدن به مرز یک میلیون نفر است.

بیزوس که از 1997 آمازون را در بازار سهام آمریکا عرضه کرد، 81840 دلار درآمد سالانه داشت. این درآمد در تمام این سال ها دست نخورده مانده و پولدارترین مرد جهان در سال های اخیر هم به همان درآمد 81840 دلاری بسنده نموده است؛ حدود دو برابر درآمد میانگین کارمندان آمازون. هر چند هر سال 1.6 میلیون دلار هزینه امور امنیتی بیزوس و پروازهای تجاری او می گردد که رقمی هنگفت است.

مالک آمازون تا نخستین روزهای ماه آوریل مالک 55 میلیون و 495 هزار و 676 سهم این شرکت بود که هم ارز 11.15 درصد کل سهام آمازون است و ارزش آن در بازار سرمایه به حدود 145 میلیارد دلار می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 931

به "10 هزار دلار در ثانیه ، درآمد 73 میلیارد دلاری آمازون در زمانه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار دلار در ثانیه ، درآمد 73 میلیارد دلاری آمازون در زمانه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید