35 هزار نفر از مردم بشاگرد به اینترنت متصل شدند

به گزارش مرجع مقالات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 35 هزار نفر از مردم شهرستان بشاگرد با بهره برداری از سایت های ایرانسل به شبکه جهانی وب دسترسی پیدا کردند.

35 هزار نفر از مردم بشاگرد به اینترنت متصل شدند

محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانسی در استانداری هرمزگان برگزار گردید، گفت: همکاران فنی در مدت 4 ماه اقدام مهمی برای محرومیت زدایی از بشاگرد و برقراری عدالت ارتباطی انجام دادند.

به گزارش ایرنا، وی باگرامیداشت یاد و خاطر حاج عبدالله والی کوشش زیادی برای محرومیت زدایی در بشاگرد انجام دادند ادامه داد: پوشش بشاگرد از متوسط کشوری بالاتر رفته و می توان گفت بشاگرد از محرمیت ارتباطی خارج شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: روستاهای باقی مانده باید تا قبل از خاتمه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و برای این منظور 22 سایت باقی مانده ظرف 10 روز آینده آماده راه اندازی شوند.

آذری جهرمی بیان داشت: در این 6 ماه که 2 ماه آن به برنامه ریزی و تامین اعتبار گذشت 185 سایت در استان نصب و ارتقاء داده شد.

وی گفت: این سایت ها در شهرستان های مختلف همچون بشاگرد، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، بستک، رودان و سایر شهرستان ها می گردد.

وی یادآور شد: بنا بود 72 سایت در بشاگرد بهره برداری گردد که 22 سایت به برنامه نرسید و تا خاتمه سال مابقی این طرحها آماده بهره برداری خواهند شد.

306 روستای هرمزگان به شبکه ارتباطی متصل می شوند

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی حوزه روستایی استان هرمزگان که با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان و مدیران استانی برگزار گردید، گفت: یکی از این سجایای اخلاقی و یکی از نکات شاخص اخلاقی عمل به وعده و سر قول بودن است. اگر مسوولی قولی بدهد و عمل نکند بی اخلاقی را ترویج می نماید. وعده های تو خالی مردم را خسته، مایوس می نماید. چرا که بنا بر روایات مردم به حاکمان خود نگاه می نمایند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده حاکمیت وعده ای در سفر شهریورماه به مردم هرمزگان دادم که شاخص های ارتباطی استان به لحاظ توسعه ارتباطات روستایی را از 60 درصد متناسب با برنامه ششم توسعه به 80 درصد تا خاتمه برنامه برسانیم. ما قول دادیم به مردم که در این شرایط کرونایی بچه های محروم از تحصیل بازنمانند و من امروز خوشحالم که توانستم به مردم استان هرمزگان بگویم که سر قولم بوده و به وعده ام عمل نموده ام.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سفر روز گذشته خود به شهرستان بشاگرد، گفت: دیروز در بشاگرد رضایت مردم را دریافتم. قول اساسی ما این بود که مجموعه پروژه هایی را انجام دهیم که شاخص توسعه روستایی استان در حوزه ارتباطات را بالاتر از سطح کشور برسانیم و امروز این رخ داده است. این شاخص از 60 درصد به بالای 82 درصد رسیده است. یعنی از اهداف برنامه ششم توسعه 2 درصد جلوتر هستیم.

آذری جهرمی ادامه داد: 281 روستا تا امروز متصل شده اند و 25 روستای دیگر هم به این مجموعه اضافه می گردد. یعنی در مجموع 306 روستای هرمزگان به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد. 136 هزار نفر با این توسعه به شبکه جهانی متصل شده اند و عدالت ارتباطی برای آنها برقرار شده است. این توسعه امکان نظارت مردم بر مسوولین در این مناطق فراهم شد که این برکت عظیمی است برای مسوولین که تحت نظارت مردم باشند. این ظرفیت عظیمی است که فضای مجازی فراهم نموده است.

وی درباره برنامه های آینده برای توسعه ارتباطی در استان گفت: دیروز به طور رسمی 5G توسط ایرانسل در کیش متصل شد. همراه اول هم به زودی در قشم و بندرعباس نسل پنجم ارتباطی را راه اندازی خواهند کرد. خبر خوب دیگر در ارتباط با توسعه ارتباطی استان این است که ارتباطات سه پاره تن کشور یعنی جزایر ابوموسی، تنب عظیم و کوچک، با تکمیل شبکه رینگ فیبر نوری به طور کامل محقق خواهد شد. 140 میلیارد تومان اعتبار شده است که دیروز برنده مناقصه این پروژه که یک شرکت ایرانی است، معین شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این جسله عنوان شد که توسعه ارتباطات روستایی عیدی به مردم استان هرمزگان است گفت: من معتقدم این اقدامات عیدی نبود بلکه این حق مردم بود و ما منتی برای انجام وظیفه نداریم. اما از امروز در مناطقی که شاهد افتتاح پروژهای ارتباطی در آن بودیم، دو اپراتور تلفن همراه به مدت یک هفته خدمات اینترنت خود را به صورت رایگان عرضه می نمایند و این هم به عنوان عیدی به مردم روستاهای استان هرمزگان و خوشامدگویی اپراتورها به آنها تقدیم می گردد.

آذری جهرمی در ادامه ضمن تشکر از نمایندگان استان به خاطر همراهی و اعتماد به او به عنوان یک وزیر جوان گفت: به هر حال معرفی وزیر جوان یک سنت شکنی بود. امیدوارم این فرایند استمرار داشته باشد و اجازه دهند جوانان موثرتر و پرانرژی تری در کشور بیایند و منشا خدمات شوند. مردم چشم انتظار تغییر هستند و این تغییر بخشی با تغییر بین نسلی محقق می گردد. امیدوارم پیرمردهای سیاسی پدرخواندگی در عرصه سیاسی کشور را کنار بگذارند و سنگ جلوی پای جوانان نیندازند و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اجازه دهند جوانان وارد عرصه شوند و با تنگ نظری قطار انقلاب را خلوت و خلوت تر ننمایند، چون در سرانجام خودشان می مانند و قطاری خالی . عرصه اجرا در کشور نیازمند نیروی جوانانه است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 1524

به "35 هزار نفر از مردم بشاگرد به اینترنت متصل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 هزار نفر از مردم بشاگرد به اینترنت متصل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید